Aktualności

UOKiK ostrzega konsumentów przed Goldberg & Sons

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał ostrzeżenie konsumenckie, w którym przestrzegł przed działalnością firmy pośrednictwa ubezpieczeniowego Goldberg & Sons z Chorzowa. Instytucja wszczęła też postępowanie przeciwko przedsiębiorcy. Pośrednik nie zgadza się z postawionymi i zapowiada ich zaskarżenie. UOKiK podał, że ostrzeżenie jest efektem skarg konsumentów. Skarżący twierdzili, że przedstawiciele Goldberg & Sons proponują posiadaczom polis z UFK rezygnację z nich i zawarcie nowej umowy. Zapewniają przy tym o możliwości bezkosztowego wycofania się z dotychczasowej polisy. Ewentualne opłaty ma ponosić pośrednik lub jego przedstawiciel. Nie informują też, że rozwiązanie nowej umowy w przyszłości będzie wiązało się z dodatkowymi opłatami. Urząd ustalił, że w rzeczywistości żadne opłaty likwidacyjne nie są pokrywane przez przedsiębiorcę. Konsument musi je zapłacić w całości. Z otrzymywanych przez UOKiK skarg wynika, że pośrednik wprowadza konsumentów w błąd m.in. co do wysokości składki ubezpieczeniowej, możliwości rezygnacji z ubezpieczenia, okresu jego obowiązywania. W związku z napływającymi sygnałami prezes Urzędu wszczął postępowanie przeciwko Goldberg & Sons oraz zdecydował o ostrzeżeniu konsumentów, ponieważ kwestionowane praktyki mogą powodować znaczne straty finansowe i niekorzystne skutki dla szerokiego kręgu konsumentów. - Przedstawiciele Goldberg & Sons narażają swoich klientów na straty finansowe. Mogą oni podejmować niekorzystne dla siebie decyzje i wybierać produkty niedostosowane do własnych potrzeb i możliwości finansowych. Po zawarciu umowy mogą też być zaskoczeni opłatami związanymi z likwidacją starej polisy i rzeczywistymi kosztami ubezpieczenia, które było im przedstawiana jako tańsze – powiedział Marek Niechciał, prezes UOKiK. Odnosząc się do decyzji Urzędu, zarząd Goldberg & Sons w specjalnym komunikacie podkreślił, że nie zgadza się z zamieszczonymi w jego treści zarzutami oraz ich uzasadnieniem. „Podkreślamy, że postanowienie, w oparciu o które wydano komunikat, zostało przez spółkę zaskarżone do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – jako bezzasadne i wydane bez przeprowadzenia odpowiedniego postępowania dowodowego. Prezes UOKIK uznał za uzasadnione argumenty spółki we wniesionym zażaleniu i zadecydował o konieczności uzupełnienia materiału dowodowego – czego jednak do dnia opublikowania komunikatu nie dokonano” – napisano w komunikacie. Według zarządu Goldberg & Sons poprawnie przeprowadzone postępowanie pozwoli ustalić, że w większości przypadków firma już kilka lat temu rozwiązała współpracę z osobami, co do których istniały podejrzenia o niespełnianie standardów etycznych. „Jakiekolwiek naruszenie interesów naszych klientów zawsze powodowało i będzie powodować stanowczą reakcję Goldberg & Sons. Dodatkowo zwracamy uwagę, że opisane w treści komunikatu rzekome naruszenia dotyczą niespełna 1% wszystkich zawartych za naszym pośrednictwem umów ubezpieczenia i ewentualnie mogły mieć miejsce wyłącznie w latach 2013-2014 bez naszej wiedzy i zgody” – głosi komunikat. Władze pośrednika zapewniły, że dołożą wszelkich starań, aby wyjaśnić zaistniałą sytuację, oraz we właściwym trybie zaskarżą orzeczenie UOKIK. „Wyrażamy przekonanie, że nawet te nieliczne zarzuty, które stawia nam UOKIK zostaną wkrótce uznane za bezpodstawne” – podkreślono w komunikacie. Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów ostrzeżenia są wykorzystywane w przypadku stwierdzenia przez Urząd szczególnie uzasadnionego podejrzenia stosowania przez przedsiębiorcę nielegalnej praktyki, która może narazić szeroki krąg konsumentów na znaczne straty finansowe lub niekorzystne skutki. Ostrzeżenia są zamieszczane na stronie internetowej UOKiK. AM, news@gu.com.pl (źródło: UOKiK)

nasi
partnerzy

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.