Oferta usług UNIQA została poszerzona o polisę elektroniczną. Wprowadzenie sprzedaży ubezpieczeń na odległość jest kolejnym etapem rozwoju Portalu Obsługi Sprzedaży (POS), na którym mają skorzystać zarówno klienci firmy, jak i współpracujący z nią pośrednicy.
Rozwiązanie pozwala sprzedawać wszystkie masowe produkty oferowane przez UNIQA bez potrzeby bezpośredniego kontaktu z agentem, a wszystkie formalności związane z zakupem ubezpieczenia realizowane są drogą elektroniczną. – Rozwijając system sprzedaży POS, chcieliśmy poprawić jakość obsługi naszych klientów. Polisa elektroniczna pozwala nam osiągnąć ten cel. Tydzień po wdrożeniu funkcjonalności najlepsi z naszych agentów sprzedali już ponad połowę polis, wykorzystując nowe rozwiązanie – mówi Jacek Szwankowski, kierownik projektu POS 2.0 w UNIQA.
- Polisa elektroniczna jest ważnym elementem strategii dającej klientowi dowolność w wyborze kanału zakupu ubezpieczenia w UNIQA. Jednocześnie nasz pośrednik otrzymuje nowoczesny kanał kontaktu z klientem. Jest to także odpowiedź na potrzeby naszych pośredników w zakresie obsługi klientów. Wykorzystujemy kanał direct jako wsparcie sprzedaży realizowanej przez agentów – mówi Bartosz Słupski, dyrektor Departamentu Centrum Klienta.
Narzędzie pozwala pośrednikom współpracującym z UNIQA na ograniczenie formalności związanych z obiegiem dokumentów. Polisy wystawione w tym modelu sprzedaży nie muszą być przez nich drukowane i archiwizowane – wszystko dzieje się automatycznie.
W ramach polisy elektronicznej dostępne jest ubezpieczenie komunikacyjne (OC/AC), domu lub mieszkania Twój Dom Plus oraz podróżnicze Radość Odkrywania. Z rozwiązania można korzystać także za pośrednictwem urządzeń mobilnych. UNIQA zapowiada, że kolejnym krokiem będzie możliwość otrzymania i akceptacji oferty także za pośrednictwem SMS.
Rozwój Portalu Obsługi Sprzedaży prowadzony jest przy współpracy z Comarch. W ciągu ostatnich 3 lat zmienił się całkowicie wygląd serwisu, sposób prezentowania informacji oraz zakres jego funkcjonalności. Każdy użytkownik POS-a może w łatwy sposób dowiedzieć się wszystkiego o swoich klientach i portfelu ubezpieczeń. Kontakt z klientem w kwestii oferty, wznowienia lub płatności raty jest możliwy za pośrednictwem funkcji wysyłania SMS lub e-maila bezpośrednio z POS.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl