31 stycznia doszło do połączenia multiagencji Unilink z firmą Insurance Service. W efekcie fuzji powstał numer jeden na rynku pośrednictwa ubezpieczeniowego w Polsce, dysponujący siecią prawie ośmiu tysięcy agentów.
- Naszym celem jest zbudowanie najlepszej i największej multiagencji w kraju. Najlepszej jakością oferty i serwisu dla agentów ubezpieczeniowych oraz solidnością dla towarzystw ubezpieczeń. Wierzymy, że właśnie połączenie Unilink i Insurance Service znacząco przybliża nas do tego celu – powiedział Igor Rusinowski, prezes zarządu Unilink.
Połączony przypis obu podmiotów w 2016 roku wyniósł 450 mln zł. Plan na rok 2017 zakłada uzyskanie wyniku sprzedażowego na poziomie 650 mln zł. W świetle fuzji Unlink i Insurance Service coraz bardziej prawdopodobna staje się realizacja planu zakładającego osiągnięcie miliarda złotych przypisu w 2020 roku.
Unilink uruchomił też nowy program partnerski „UniPartner”, w którym wspiera rozwój placówek agencyjnych poprzez nowoczesny marketing.
- W tym roku wspólnie z naszymi agentami zbudujemy sieć 200 placówek oznakowanych zgodnie z nowoczesnymi standardami marketingowymi. agenci otrzymają profesjonalny serwis oraz dostęp do najnowszych technologii informatycznych. Wszystko po to, by w unikalny sposób zapewnić im profesjonalny rozwój biznesu – ujawnił Igor Rusinowski. – W dobie zmieniającego się gwałtownie rynku i wyzwań, jakie stawia konieczność implementacji europejskich dyrektyw, wyłącznie podmioty posiadające odpowiednie zaplecze organizacyjne, serwisowe i technologiczne będą mogły zapewnić stabilność i bezpieczeństwo działania swoim partnerom – agentom ubezpieczeniowym i towarzystwom ubezpieczeń – dodał.
Przejęcie Insurance Service jest kolejnym etapem ekspansji Unilink poprzez akwizycje na rynku multiagencji. W ubiegłym roku firma poinformowała o zakupie firmy Voxen, specjalizującej się w sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych w kanale dealerów samochodowych oraz motocyklowych.
Unilink zaczął budowę multiagencji od detalicznych ubezpieczeń komunikacyjnych towarzystw działających wcześniej w modelu direct w 2010 roku. Od 2011 roku rozwija sprzedaż produktów majątkowych dla tradycyjnych zakładów, a od kwietnia 2016 r. posiada w ofercie ubezpieczenia komunikacyjne dedykowane klientom salonów dealerskich.
Insurance Service to jedna z najdłużej funkcjonujących na rynku multiagencji. Specjalizuje się w sprzedaży produktów tradycyjnych towarzystw.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl