Aktualności

Trzy źródła rozwoju multiagencji

Można powiedzieć, że sprzedaż ubezpieczeń to jeden z lepszych biznesów, jaki można założyć w Polsce. Brak podatku VAT, każdy człowiek to potencjalny klient, brak magazynów, problemów z płatnościami, psuciem i starzeniem się towaru. Dlatego coraz więcej osób bierze się za sprzedaż ubezpieczeń jako podstawową lub uzupełniającą działalność – pisze Adam Kubicki, konsultant biznesowy.

Ponieważ tort do podziału jest jeden, to obecnie głównym problemem jest coraz większa konkurencyjność. Tym bardziej, że wielu właścicieli multiagencji rozwój finansowy upatruje głównie we wzroście składek. A one na razie nie chcą wzrastać, a wręcz przeciwnie. Warto w takim razie zastanowić się nad innymi źródłami poprawy rentowności biznesu. Dziś chciałbym przedstawić trzy źródła rozwoju multiagencji.

Pierwszy sposób to rozwój jakościowy. Jakość biznesu pokazuje przede wszystkim poziom odnowień istniejących ubezpieczeń. Podstawowym sposobem rozwoju w tym obszarze jest opracowanie i skuteczne wdrożenie standardów obsługi odnowień.
Cały tekst ukaże się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 26 z datą wydawniczą 30 czerwca.
(AM)

zapytaj o ubezpieczenie

nasi
partnerzy

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.