Aktualności

TIA Technology: Modernizacja IT – klucz do cyfrowej transformacji ubezpieczycieli

Najbliższe lata będą okresem istotnych zmian dla wielu ubezpieczycieli. Kluczową rolę odegrają w tym procesie zmiany technologiczne i umiejętność ich adaptacji do optymalizacji i zdynamizowania swoich operacji. Pierre Audoin Consultants (PAC), europejska firma analityczna koncentrująca się na oprogramowaniu i sektorze usług IT, na zlecenie TIA Technology oraz przedsiębiorstw z branży IT: Atos, CGI, Endava i HP, przeprowadziła badanie 200 decydentów z dużych europejskich ubezpieczycieli, aby lepiej rozumieć kierunek rozwoju zarządzanych przez nich firm.

63% respondentów za jeden z głównych celów cyfrowej strategii uważa wzrost liczby pozyskanych klientów, zaś 61% – wzrost wydajności operacyjnej. Jako główne wyzwanie w realizacji strategii cyfrowej 50% wskazuje nie na ograniczenia budżetowe czy postrzeganie danych w kontekście bezpieczeństwa, lecz na ograniczenia zastanej technologii. 42% ubezpieczycieli wierzy, że kanały fizyczne w ciągu najbliższych pięciu lat staną się mniej ważne strategicznie, podczas gdy 66% uważa, że kanały mobilne zyskają na znaczeniu.

Dzieje się tak zarówno za sprawą technologii, które wprowadzane są do branży ubezpieczeniowej, jak i rozwiązań technologicznych, które stają się bardziej dostępne dla klientów, zmieniając ich zachowania konsumenckie.

Ubezpieczyciele osiągają już znaczące sukcesy w pozyskiwaniu danych analitycznych pozwalających na zwiększenie wydajności operacyjnej i wsparcie kalkulacji ryzyka. Nadal jednak jest przed nimi długa droga w tworzeniu rzeczywistej wartości z bogactwa danych dotyczących klienta, znajdujących się zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji. 68% firm wierzy, że analiza danych zapewnia wysoką wartość biznesową w zakresie kalkulacji ryzyka, wyprzedzając wskazania dotyczące zarządzania relacjami z klientami (55%) i zarządzania nadużyciami finansowymi (45%).

42% respondentów deklaruje, że podejmie się modernizacji systemów w ciągu najbliższych dwóch lat ze szczególnym uwzględnieniem aplikacji wspierających kluczowe procesy.

– To badanie pokazuje, że centralne oprogramowanie jest kluczowym i ważnym elementem cyfrowej podróży ubezpieczycieli. Wiele firm ubezpieczeniowych posiada niewydolne platformy i musi podjąć działania w celu utrzymania konkurencyjności – mówi Marek Przybysz, odpowiedzialny za operacje TIA Technology w regionie Europy Centralno-Wschodniej. – Nasi klienci z powodzeniem migrowali dane do naszego rozwiązania, widząc w nim m.in. doskonałą bazę do cyfrowej transformacji. To bardzo interesujące i ekscytujące towarzyszyć im w tej podróży – dodaje.
AM, news@gu.com.pl
(źródło: TIA Technology)

nasi
partnerzy

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.