Aktualności

TIA Technology: Cyfrowa przyszłość ubezpieczeń

Najbliższe lata będą czasem istotnych zmian dla wielu ubezpieczycieli. Kluczową rolę odegrają w tym procesie zmiany technologiczne i umiejętność ich adaptacji do optymalizacji i zdynamizowania swoich operacji – taki wniosek wysnuli uczestnicy konferencji TCC, która w tym roku (14-15 września) odbyła się w Warszawie. Wśród ponad 200 gości konferencji, która przebiegała pod hasłem „Wsparcie ubezpieczyciela w podróży cyfrowej” (Power up for the digital insurer journey), znaleźli się przedstawiciele wiodących firm ubezpieczeniowych z 16 krajów z różnych kontynentów (głównie z regionu EMEA). Spotkanie było okazją do analizy bezprecedensowych zmian w branży ubezpieczeniowej, perspektyw, które niosą nowe technologie oraz wymianie wiedzy i najlepszych praktyk w tym zakresie. O złożoności perspektyw, które muszą być dziś uwzględniane w procesie budowania systemów podstawowych dla firm ubezpieczeniowych oraz potrzebie budowania produktów ubezpieczeniowych z perspektywy klienta, jego szybko ewoluujących potrzeb i konieczności dostępu i spójności danych w różnych punktach styku z klientem (omnikanałowość) mówili m.in. Christian Kromann, CEO TIA Technology, oraz Carsten Vraa-Jensen, Senior VP TIA Technology. Istotnym elementem konferencji były wystąpienia firm ubezpieczeniowych z różnych krajów. Swoimi doświadczeniami i przemyśleniami dzielili się m.in. Ritva Vapalahti, Director Application Development w Fennia, Grażyna Sudzińska-Amroziewicz, wiceprezes Aviva Polska, Jackie McMahon, Director of Technology Transformation, FBD Insurance. Z kolei Ricardo Veludo, Head of EMEA FinTech team Deloitte, zaprezentował swój punkt widzenia na innowacje w sektorze ubezpieczeń, takie jak telematyka, bezzałogowe samochody, porównywarki ofert czy brokerzy mediów społecznościowych. Podkreślił również bardzo ważną rolę współpracy z interesującymi startupami w procesie testowania nowych rozwiązań. Interesujące spojrzenie na branżę zaprezentował Sebastian Herfurth, Managing Director & Co-Founder firm Friendsurance, lidera ubezpieczeń peer-to-peer w Niemczech. W modelu tym do grona ubezpieczonych dołączają znajomi, aby stworzyć swoją własną grupę ubezpieczeniową, wykorzystując głównie media społecznościowe. Jego zdaniem konieczność budowania marki na rynku ubezpieczeń jest przeceniana. W jego opinii najważniejsze jest, by to klient i jego potrzeby były w centrum uwagi. Dopiero na tym założeniu powinien być budowany model biznesowy. Ciekawostką były również techniki weryfikowania User Experience w jego firmie – produkty i sposoby ich prezentacji badane są u przypadkowych pasażerów metra, autobusu, czy w kawiarni. O konieczności spojrzenia na rynek z uwzględnieniem nadrzędnej perspektywy konsumenta oraz o rozwiązaniach Oracle w tym zakresie mówił Richard Gartshagen, Director Cloud Business Development EMEA. Podkreślił, że digitalizacja wpływa na wiele branż i wymaga określenia ich na nowo oraz przyjęcia nowej perspektywy lub modelu biznesowego. Rozwiązania cloudowe rozwijane przez Oracle pozwalają zaoferować jako usługę m.in. infrastrukturę (IaaS), platformę (PaaS) czy całe oprogramowanie (SaaS) – od niedawna również pełną funkcjonalność chmury publicznej w centrum przetwarzania klienta. Rozwiązania tego typu pozwalają m.in. na znaczne oszczędności czasu i pieniędzy we wdrożeniach i utrzymaniu rozwiązań informatycznych, przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa. W trakcie konferencji odbywały się panele dyskusyjne poświęcone obecnie najważniejszym tematom dla branży ubezpieczeniowej, np. debata z udziałem Sebastiana Herfurtha, Leona Oosthuizena, Head of Innovation w firmie MiWay Insurance Limited, oraz Carstena Vraa-Jensena na temat różnic między tradycyjnymi ubezpieczycielami i nowymi graczami na rynku oraz specyfiki cyfrowych i osobistych relacji z klientami. W czasie konferencji TIA Technology zaprezentowała również własne rozwiązania zastosowane w kolejnych wersjach systemu centralnego, wypracowanych wraz z klientami i partnerami oraz kierunek jego rozwoju w najbliższych latach, z uwzględnieniem perspektyw różnych firm ubezpieczeniowych i różnych rynków. (AM, źródło: TIA Technology)

zapytaj o ubezpieczenie

nasi
partnerzy

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.