Aktualności

Rynek ubezpieczeń: Zakłady mają ferie. Na razie

Rozpoczęty niedawno tegoroczny sezon ferii zimowych jak na razie jest okresem odpoczynku nie tylko dla dzieci i młodzieży szkolnej, ale też polskich ubezpieczeń. Świadczy o tym widoczny spadek aktywności branży, która skąpi nawet tradycyjnych komunikatów na temat ochronnych ofert turystycznych. Istnieją jednak przesłanki wskazujące na to, że już wkrótce rynek wróci na właściwe sobie tory.

Pierwsze urodziny aplikacji Screenity były akcentem, którym przypomniała o sobie Grupa Europa. Na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy ubezpieczyciel nie wykazywał się specjalną aktywnością, ale pewne sygnały sugerują, że w najbliższym czasie może być o nim głośno. Jak podał „Puls Biznesu”, Europa wkrótce ma zwiększyć swoje zaangażowanie w sektorze pożyczkowym (jej partnerem ma zostać jeden z mocnych graczy na tym rynku), a jednocześnie pracuje nad nową aplikacją mobilną do dystrybucji polis majątkowych.

O cyfryzacji, która nieco szwankujeGłośno było za to o Grupie PZU, która aktywnie uczestniczyła w tegorocznym Światowym Forum Ekonomicznym w Davos. Rozgłos był efektem uruchomienia Domu Polskiego, w którym odbywały się organizowane przez zakład (i Pekao) spotkania dyskusyjne poświęcone różnym aspektom cyfryzacji. Dyskusje były interesujące, efekt PR-owy znakomity, tylko szkoda, że sam ubezpieczyciel ma pewne poślizgi we wprowadzaniu cyfrowych rozwiązań. Tak jak w przypadku PZU GO, które niedawno obchodziło pierwszą rocznicę oficjalnej prezentacji, a wciąż jeszcze nie trafiło do oferty.

UODO skontroluje profilowanieNa froncie walki o korzystne postanowienia noweli ustaw związanej z wdrożeniem RODO na razie panuje cisza, ale nie oznacza to, iż temat danych osobowych w kontekście ubezpieczeniowym zszedł z agendy. W ubiegłym tygodniu Urząd Ochrony Danych Osobowych (UODO) opublikował bowiem roczny plan kontroli sektorowych, z którego wynika, że w tym roku instytucja weźmie pod lupę profilowanie w sektorze ubezpieczeniowym. Ma to związek z dużą liczbą sygnałów zgłaszanych przez konsumentów.
Cały artykuł ukaże się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 6 z datą wydawniczą 4 lutego.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

zapytaj o ubezpieczenie

nasi
partnerzy

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.