Generali już zautomatyzowało proces opłacania polis ubezpieczeniowych. Teraz rozpoczęło automatyzację w obszarze likwidacji szkód. To kolejny etap robotyzacji masowych procesów ubezpieczyciela.
- Automatyzując proces, dążymy do podniesienia efektywności i wydajności pracy. Robotyzacja pozwoli na uwolnienie potencjału pracowników od czynności czysto manualnych i pozwoli im się skupić na merytorycznych aspektach pracy. Chcemy bowiem, aby potencjał naszych pracowników był wykorzystywany do zmierzania się z istotnymi wyzwaniami – powiedział Maciej Fedyna, członek zarządu Generali TU.
W oparciu o technologię Robotics Process Automation (RPA) Generali zautomatyzowało proces opłacania polis, obejmujący wolumen kilkuset tysięcy płatności miesięcznie. Obecnie przebiega on automatycznie, co oznacza, że po opłaceniu przez klienta składki ubezpieczeniowej następuje automatyczna wymiana danych między Generali a bankiem, a płatności zostają natychmiast zaczytane do systemów ubezpieczyciela, niezależnie od pory dnia (również w nocy).
Ubezpieczyciel zapewnia, że na wprowadzanych przez niego technologicznych zmianach skorzystają również agenci i klienci. Ci pierwsi, dzięki przyspieszeniu procesu opłacania polis, będą jeszcze szybciej otrzymywali prowizje. W przypadku klientów polisy będą opłacane szybciej, a ryzyko jakichkolwiek pomyłek znacznie się zmniejszy.
- Robotyzacja procesu obsługi wpłat składek wytycza nową, technologiczną ścieżkę naszych działań i stanowi pierwszy krok Generali ku automatyzacji innych procesów. Prace nad robotyzacją obejmują bowiem nie tylko Departament Księgowości w naszej spółce. W ostatnich tygodniach uruchomiliśmy również robotyzację w kilku procesach likwidacji szkód, dzięki czemu powtarzalne czynności, zarówno w przypadku ubezpieczeń na życie, jak i ubezpieczeń majątkowych, wspierane są przez rozwiązania RPA – dodał Maciej Fedyna.
Generali wdrożyło również boty, które samodzielnie rejestrują i wspierają obsługę prostych szkód. Dzięki automatyzacji tego obszaru likwidacji czas niezbędny do wypłaty świadczenia ma ulec skróceniu, a efektywność procesów ma się poprawić. W planach Generali są kolejne robotyzacje w obszarze szkód.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl