W pierwszej połowie tego roku Reso Europa Service zebrało w sumie 149,3 mln zł składek, notując dynamikę sprzedaży na poziomie 184%. To najlepsze półrocze w historii działalności spółki, która zawdzięcza swoje osiągnięcia wzrostom we wszystkich liniach produktowych.
- Od kilkunastu miesięcy zauważamy znaczący wzrost sprzedaży naszych produktów. W ciągu ostatnich dwóch lat wynik sprzedażowy po każdym miesiącu był lepszy w porównaniu rok do roku. Oznacza to, że nasze produkty cieszą się coraz większą popularnością, a firma stała się wiarygodnym partnerem zarówno dla agentów, jak i dla samych klientów – powiedział Bronisław Woźnialis, prezes zarządu Reso Europa Service, partnera generalnego w Polsce łotewskiego Balcia Insurance SE.
Ubezpieczenia komunikacyjneUbezpieczenia komunikacyjne pozostają najważniejszą częścią portfela Reso. Przypis z tytułu OC ppm. wyniósł niemal 128 mln zł (+85% r/r). Jednak udział tego ubezpieczenia w portfelu towarzystwa sukcesywnie maleje i obecnie plasuje się na poziomie 85%. Dodatkowo w I połowie zakład sprzedał polisy OC granicznego o łącznej wartości 5,7 mln zł (4,4 mln zł w 2016 r., +30% r/r). W przypadku AC Reso zebrało 4,9 mln zł składek wobec 1,9 mln zł rok wcześniej (+158% r/r). Natomiast przypis składki z tytułu auto assistance sięgnął 2,1 mln zł (0,69 mln zł przed rokiem,+207% r/r).
- Otrzymywaliśmy wiele sygnałów, że nasz assistance jest najlepszy na rynku. Ten wzrost i te liczby to potwierdzają – stwierdził Bronisław Woźnialis.
Produkty dla biznesuWzrost sprzedaży w sieci RESO został odnotowany również przy produktach skierowanych do sektora korporacyjnego. Dotyczy to zarówno produktu Biznes Pakiet, jak i gwarancji finansowych.
- Na etapie tworzenia Biznes Pakietu ściśle współpracowaliśmy z pośrednikami ubezpieczeniowymi, korzystając z proponowanych przez nich rozwiązań. Dzięki temu sprzedaż produktu rozwija się w bardzo dobrym tempie – powiedział Bronisław Woźnialis. – W pierwszym półroczu tego roku podwoiliśmy przypis ze sprzedaży Biznes Pakietu w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Dynamika sprzedaży wyniosła dokładnie 200% – dodał.
Z kolei w ubezpieczeniach gwarancji spełnienia zobowiązań finansowych przewoźników drogowych oraz gwarancjach ubezpieczeniowych uzyskały dynamika sprzedaży przekroczyła 655%.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl