Aktualności

Rynek ubezpieczeń: Polscy millenialsi są dość tradycyjni

Z majowego badania „Insurtech oczami millenialsów”, przeprowadzonego na zlecenie TU Europa przez IMAS International, wynika, że takie narzędzia, jak social media, aplikacje mobilne czy chaty wciąż nie są dla millenialsów kluczowymi kanałami kontaktu z ubezpieczycielem. Najważniejsze kryteria wyboru ubezpieczenia to wysokość składki i zakres polisy.

Millenialsi, zwani też „pokoleniem Y”, to osoby, które urodziły się między 1980 a 1990 rokiem. W odróżnieniu od poprzedniej generacji doskonale przyswoili nowe rozwiązania technologiczne i aktywnie korzystają z mediów cyfrowych. Nie czują się także tak przywiązani do marek, jak ich rodzice. Przez to stanowią wyzwania dla wszystkich branż, w tym także ubezpieczeniowej.

Z odpowiedzi respondentów wynika, że pokolenie Y wiedzę o ubezpieczycielach czerpie z tradycyjnych źródeł informacji: stron www towarzystw, opinii w internecie oraz rozmów z rodziną czy przyjaciółmi. Takie odpowiedzi wybrała ponad połowa ankietowanych.

Nieco mniej niż 50% respondentów zaznaczyło wyszukiwarkę Google oraz porównywarki internetowe. Dla niewielu ważnym źródłem są kanały social media – wskazał je tylko co siódmy badany.

Najistotniejszym źródłem wiedzy o ofercie ubezpieczyciela dla 74% badanych jest strona internetowa. Social media, e-mail, aplikacja mobilna czy czat nie cieszą się jeszcze zbytnią popularnością jako kanały kontaktu – zaznaczyło je odpowiednio 15, 13, 6 i 4% ankietowanych.

Niedroga polisa z szybką wypłacanym odszkodowaniem84% millenialsów oczekuje od ubezpieczycieli szybkiej, a jednocześnie bezproblemowej wypłaty odszkodowania. Dla 68% najistotniejsza jest niska cena polisy. 65% oczekuje łatwego kontaktu i szybkich odpowiedzi ze strony towarzystwa oraz stabilnych warunków polisy. Tylko dla 21% badanych liczą się innowacje i ulepszenia technologiczne.

Kluczowymi elementami przy wyborze polisy są wysokość składki (77% wskazań) oraz jej zakres (74%). Dla 36% ankietowanych istotne znaczenie ma renoma marki ubezpieczyciela, dla 18% jest to wygoda zakupu, a dla 15% – rekomendacje znajomych. Jedynie 14% respondentów wskazało rozwiązania wynikające z technologicznego postępu: możliwość zakupu online lub przez aplikację mobilną.

- Innowacje technologiczne wdrażane przez ubezpieczycieli są często niewidoczne dla klientów. To, czy w niedługim czasie będą świadczyć o przewadze rynkowej, zależy głównie od zaproponowania rozwiązań, które odpowiadają na konkretne potrzeby odbiorców. Ubezpieczyciele muszą jeszcze uważniej słuchać swoich klientów i szybko reagować na trendy, zarówno jeśli chodzi o same produkty, jak i ich dostępność, np. poprzez sieć bankomatową czy terminale płatnicze – zauważa Marat Nevretdinov, wiceprezes TU Europa.

Najwygodniej przez stronę i w multiagencjiJako najwygodniejsze formy obsługi przez ubezpieczyciela badani wskazali stronę internetową (51%) oraz wizytę w multiagencji (47%). Dla 32% respondentów najbardziej komfortowa jest rozmowa telefoniczna. Natomiast bardziej zaawansowane technologicznie rodzaje obsługi znów wskazało mniej respondentów: 33% wybrało e-mail, 18% aplikację mobilną, a mniej niż co dziesiąty ankietowany postawił na czat (9%) i social media (7%).

Dla 70% badanych głównym celem odwiedzin na stronach internetowych ubezpieczycieli jest sprawdzenie oferty i nowości. Nieco ponad połowa wyszukuje w witrynach podstawowe informacje o ubezpieczycielu, jedna trzecia kontaktuje się poprzez stronę z biurem obsługi klienta, a jedna czwarta szuka w ten sposób ciekawostek, konkursów czy infografik.

Jeśli chodzi o polisy nowego typu, to najwięcej respondentów, 50%,  byłoby zainteresowanych ubezpieczeniem sprzętu elektronicznego. 33% zadeklarowało zainteresowanie ubezpieczeniem od cyberprzestępczości, a 23% ubezpieczeniem sportowym. 28% ankietowanych stwierdziło zaś, że nie interesują ich żadne ubezpieczenia nowego typu.

- Te informacje to ważny sygnał dla ubezpieczycieli, aby nie bali się tworzyć innowacyjnych produktów. Millenialsi są otwarci na nowości nie tylko w zakresie gadżetów technologicznych, ale także w sferze zapewnienia sobie ochrony dzięki ubezpieczeniom – podsumowuje Marat Nevretdinov.

O badaniu:Badanie „Insurtech oczami millenialsów” zostało zrealizowane w maju 2017 r. na zlecenie TU Europa przez IMAS International z wykorzystaniem ankiety internetowej CAWI na próbie 500 respondentów z pokolenia millenialsów (osób urodzonych pomiędzy 1980 a 1990 rokiem), podejmujących decyzje w zakresie ubezpieczeń.
AM, news@gu.com.pl
(źródło: TU Europa)

nasi
partnerzy

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.