Zastosowanie rozwiązań z zakresu high-tech może przynieść ubezpieczycielom szereg korzyści. Nie należy jednak zapominać, że wykorzystywanie nowinek technologicznych wiąże się także z ryzykiem.
Jednym z wiodących tematów przedświątecznego tygodnia było zastosowanie nowoczesnych technologii w ubezpieczeniach. Spora w tym zasługa platformy Connector (pozwalającej oferować polisy spłacane w miesięcznych ratach), która ostatnio zaistniała w świadomości publicznej za sprawą doniesień medialnych. Z rozwiązania już korzysta Allianz, choć na razie tylko w ramach pilotażu. Wkrótce po platformę ma sięgnąć Benefia, a w kolejce czekają już podobno kolejni ubezpieczyciele.
Tonowanie entuzjazmuInteresującym zbiegiem okoliczności, gdy w Polsce ekscytowaliśmy się ubezpieczeniowymi debiutami nowych rozwiązań z zakresu high-tech (do tej kategorii zaliczało się także udostępnienie Screenity dla urządzeń Apple), ze świata napłynęły wieści, które nakazywały powściągnąć entuzjazm. Raport Allianz Global Corporate & Specialty wskazujący, iż upowszechnienie sztucznej inteligencji w biznesie to nie tylko ogromne korzyści, ale też potencjalnie duże ryzyko, bardzo szybko znalazł potwierdzenie w doniesieniach z USA. Tam bowiem doszło do pierwszego wypadku ze skutkiem śmiertelnym spowodowanym przez auto autonomiczne Ubera.
Cały artykuł ukaże się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 15 z datą wydawniczą 9 kwietnia.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl