Aktualności

Rynek ubezpieczeń: Generali kontynuuje cyfryzację procesu obsługi klienta

Od 21 listopada klienci Generali mogą składać deklarację przystąpienia do ubezpieczenia grupowego w wersji elektronicznej. E-deklaracje są kolejnym z szeregu rozwiązań cyfrowych wprowadzonych przez ubezpieczyciela w tym roku dla usprawnienia procesu obsługi klienta.

- Wprowadzenie e-deklaracji jest działaniem przełomowym – znacząco skróci czas dołączenia do ubezpieczenia nowych pracowników, ale także ich rodzin. Możemy zapomnieć o drukowaniu dokumentu, podpisywaniu go i jeszcze na koniec dostarczaniu w wersji papierowej do Generali. Cieszymy się, że ten skomplikowany i czasochłonny proces zastąpiliśmy znacznie łatwiejszym i bardziej przyjaznym dla klientów grupowych – powiedział Rajmund Rusiecki, członek zarządu Generali Życie.

E-deklaracja jest funkcjonalnością Portalu dla Partnera Generali, która umożliwia administratorom umów grupowych ubezpieczeń na życie samodzielne wprowadzanie danych osób ubezpieczających się, nowych pracowników lub członków ich rodzin. Intuicyjny elektroniczny formularz, zawierający także formularz oceny medycznej, pozwala na szybkie złożenie deklaracji przystąpienia do umowy grupowej. Dane zapisywane są automatycznie i od razu dostępne dla ubezpieczyciela.

W pierwszym etapie wdrożenia e-deklaracje są udostępniane firmom, które zatrudniają powyżej 50 pracowników. Planowane jest jednak rozszerzenie usługi także na mniejsze podmioty.

To kolejny krok w procesie digitalizacji procesów sprzedażowych i obsługowych Generali. Wcześniej ubezpieczyciel wprowadził m.in. formularz online do zgłaszania roszczeń w ramach grupowego ubezpieczenia na życie. Dzięki temu rozwiązaniu klienci ubezpieczyciela lub ich bliscy w kilka minut mogą wypełnić zgłoszenie, a po 1 dniu uzyskują decyzję dotyczącą świadczenia. Z formularza online do zgłaszania szkód mogą skorzystać również posiadacze ubezpieczeń komunikacyjnych Generali i Proama. Wprowadzone za pośrednictwem strony internetowej dane automatycznie rejestrują się w systemie do obsługi szkód. W momencie otrzymania zgłoszenia zakład ubezpieczeń automatycznie wysyła osobie zgłaszającej szkodę sms-a z jej numerem, który następnie pozwala śledzić status zgłoszenia. Innym usprawnieniem procesu likwidacji szkód wprowadzonym w tym roku jest aplikacja HomeSmart. Narzędzie służy do samodzielnej likwidacji szkód majątkowych przez klientów. Aplikacja przyspiesza proces likwidacji szkód zalaniowych i nie wymaga wizyty rzeczoznawcy w miejscu powstania zniszczenia. Dzięki HomeSmart klienci (jeśli kwota wyliczona przez system ich satysfakcjonuje) otrzymują odszkodowanie w ciągu jednego dnia. Oprócz tego Generali w oparciu o technologię Robotics Process Automation (RPA) zautomatyzowało proces opłacania polis, obejmujący wolumen kilkuset tysięcy płatności miesięcznie. Obecnie przebiega on automatycznie, co oznacza, że po opłaceniu przez klienta składki ubezpieczeniowej następuje automatyczna wymiana danych między Generali a bankiem, a płatności zostają natychmiast zaczytane do systemów ubezpieczyciela, niezależnie od pory dnia (również w nocy).
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

zapytaj o ubezpieczenie

nasi
partnerzy

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.