15 listopada prezes PZU SA Paweł Surówka poinformował, że na początku stycznia przyszłego roku ubezpieczyciel przedstawi swoją zaktualizowaną strategię.
- 9 stycznia będziemy chcieli ogłosić coś, co nazywamy Nowe PZU. Będzie to aktualizacja strategii, którą zapowiedzieliśmy. Chodzi o to, by w naszej grupie nie tylko uwzględnić obecność Pekao, ale fakt, że poprzez obecność banków w grupie zmieniła się grupa PZU. Chcemy, by nasza strategia odniosła się do tego, że dziś PZU to nie tylko grupa ubezpieczeniowa, ale też bankowość, czy zdrowie – powiedział Paweł Surówka podczas konferencji prasowej.
Jeszcze do niedawna przedstawiciele zakładu zapowiadali, że zaktualizowana strategia zostanie zaprezentowana w listopadzie tego roku. Jednak pod koniec października prezes informował, że aktualizacja zostanie upubliczniona albo przed końcem 2017 r., albo najpóźniej w pierwszej połowie stycznia 2018 r.
Aktualizacja strategii będzie nosić tytuł. „Nowe PZU – strategiczne kierunki zmian największej grupie finansowej w Europie Środkowo-Wschodniej” – podał stooq.pl za ISBNews.
- Nasza aktualna strategia jest ważna kilka miesięcy. Chcemy pokazać na liczbach i inicjatywach, jak dojdziemy do tych wskaźników, które wyznaczyliśmy do roku 2020. Chcemy też pokazać kilka nowych rozwiązań produktowych i technologicznych oraz szanse, jakie widzimy dla grupy – powiedział Paweł Surówka.
Dodał, że zarząd PZU dużo czasu poświęcił na to, by właściwe określić miejsce w strategii banków z grupy.
Paweł Surówka zadeklarował też, że dywidenda z zysku za 2017 rok będzie wyższa od tej za 2016 r. W czerwcu akcjonariusze PZU SA zdecydowali o przeznaczeniu 1208,93 mln zł z zysku za ub.r. na dywidendę (1,4 zł na akcję). – Wyniki netto po trzech kwartałach są już teraz na tyle solidne, że wydaje się dość oczywiste, że dotrzymamy obietnicy, by dywidenda na akcję była wyższa niż ta z roku poprzedniego – powiedział prezes.
Paweł Surówka stwierdził także, iż zakład poprawia rentowność w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Ocenił jednocześnie, że nie da się trwale utrzymywać wskaźnika mieszanego w tym segmencie na obecnym poziomie – podał stooq.pl za PAP Biznes.
- Z naszego punktu widzenia, po dość gwałtownych ruchach, w tym momencie osiągnęliśmy pewną stabilność. Stąd na dzień dzisiejszy nie widzimy większych presji w jedną albo w drugą stronę. Skupiamy się, by utrzymać tych klientów, których do tej pory pozyskaliśmy i chcemy dopasować ceny do każdego klienta, by była ona dopasowana do profilu ryzyka – powiedział prezes. – Wiara w możliwość, że w ubezpieczeniach komunikacyjnych rentowność jest trwale dana na 93-94% jest niewłaściwym podejściem – dodał.
Wskaźnik mieszany w „komunikacji” po 3 kwartałach tego roku wynosił 94,3%.
Więcej:
https://stooq.pl/n/?f=1205999&search=pzu
https://stooq.pl/n/?f=1205972&search=pzu
https://stooq.pl/n/?f=1205990&search=pzu
AM, news@gu.com.pl
(źródło: stooq.pl, ISBNews, PAP, gu.com.pl)