Rusza druga odsłona kampanii społecznej Fundacji PZU „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym”. W tym roku motywem przewodnim działań jest zwrócenie uwagi, że odpowiedzialność za bezpieczeństwo na drodze ponosi zarówno kierowca, jak i pieszy. Przekaz ten podkreśla hasło „Kochasz? Uważaj na pieszych. To mogą być Twoi najbliżsi”.- Sukces ubiegłorocznej edycji kampanii „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” utwierdził nas w przekonaniu, że warto oprzeć działania na pozytywnym przekazie. Również i w tym roku będziemy zachęcać bliskich kierowców do angażowania się w poprawę bezpieczeństwa na drodze. Rodzina, przyjaciele czy znajomi mogą uświadomić im, że każdy z nich jest także pieszym. Wierzymy, że może to w znaczący sposób wpłynąć na zmianę zachowań kierowców wobec przechodniów – mówi Andrzej Klesyk, prezes zarządu PZU SA.
Według danych Komisji Europejskiej, co piąty pieszy w Unii Europejskiej ginie na polskich drogach. Szacuje się, że w ciągu roku jest to ponad 1100 osób. Działania edukacyjne Fundacji PZU mają zachęcić kierowców i pieszych do zmiany niebezpiecznych zachowań.
Cały artykuł ukaże się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 31 z datą wydawniczą 4 sierpnia.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl