PZU SA wprowadził trzy nowe rozwiązania dla klientów flotowych. W założeniu mają one zapewnić odbiorcom ochronę ubezpieczeniową i finansową oraz wesprzeć optymalizację kosztów ubezpieczenia. PZU SA oczekuje, że nowe rozwiązania pomogą mu obniżyć szkodowość w tym segmencie klientów.
Pierwsza z nowych usług nosi nazwę „PZU Wsparcie Prawne za Granicą”. Jest ona skierowana do klientów flotowych świadczących usługi na terenie całej Europy, tj. firm transportowych, a także wszystkich innych przedsiębiorstw, których kierowcy jeżdżą za granicę. Dzięki niej ubezpieczony otrzyma natychmiastową pomoc prawną w razie wypadku komunikacyjnego za granicą.
- Program ubezpieczenia flot pojazdów klientów korporacyjnych, w skład którego wchodzi OC, AC, NNW, AutoPomoc i AutoSzyba, uzupełniliśmy o nową usługę asysty prawnej „PZU Wsparcie Prawne za Granicą” – powiedział Maciej Tymusz, dyrektor zarządzający w Pionie Klienta Korporacyjnego PZU SA.
- Oprócz niekwestionowanych korzyści wynikających z telefonicznego wsparcia prawnego w rozmowach z uczestnikami zdarzenia drogowego za granicą, wartym podkreślenia jest fakt, że specjaliści PZU SA będą w razie potrzeby tłumaczyli rozmowę z lokalnymi służbami i są przygotowani do tego, aby rozmowę tłumaczyć zarówno z języka polskiego, jak i rosyjskiego. W ten sposób wypełniamy pewną niszę na rynku, związaną z coraz częstszym zatrudnianiem pracowników zza wschodniej granicy w polskich firmach transportowych – dodał.
Drugą z nowości dla klientów flotowych jest powołanie w ramach Pionu Klienta Korporacyjnego Zespołu Zarządzania Ryzykiem we Flotach. Jego głównym celem jest mitygacja ryzyka ubezpieczeniowego we flotach poprzez efektywne wpływanie na redukcję frekwencji i wartości średniej szkody, poprawę szkodowości floty w okresie ubezpieczenia oraz promowanie bezpiecznych zachowań na drodze wśród kierowców. Natomiast trzecią nowością jest pakiet rozwiązań telematycznych dla flot pojazdów osobowych i lekkich dostawczych wraz z bezpłatnym audytem floty i oceną posiadanego rozwiązania telematycznego pod kątem jego wpływu na ryzyko ubezpieczeniowe oraz z propozycją modyfikacji wspierających bezpieczeństwo kierowców.
Cały artykuł ukaże się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 43 z datą wydawniczą 22 października.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl