Multiagencja Consultia i należąca do Avivy firma doradcza Expander Advisors opublikowały wyniki sprzedaży produktów ubezpieczeniowych za rok 2015. Obie firmy mogły się pochwalić znaczącą poprawą uzyskanych rezultatów w porównaniu do osiągnięć z 2014 r.
Łączny przypis składki Consultii i współpracujących z nią partnerów wyniósł 87,8 mln zł, co oznaczało dynamikę na poziomie 117,92% w stosunku do roku poprzedniego. Przychody multiagencji w kwocie 16,74 mln zł były o 20,36% większe od uzyskanych w 2014 roku. Roczna kwota wypłaconych prowizji agencyjnych przekroczyła 10,1 mln zł, przy 476 podpisanych umowach i 1758 zarejestrowanych osobach fizycznych wykonujących czynności agencyjne (OFWCA).
Taki wynik zapewnił średnią w ujęciu rocznym na poziomie 50 tys. zł (per OFWCA). Największy wolumen przypisu składki Consultia wygenerowała dla Grupy PZU (PZU/Link4) – 36,8 mln zł, Grupy Ergo Hestia (EHM/MTU/YCD) – 14,6 mln zł, Grupy Generali (Generali/Proama) – 13,4 mln zł oraz Grupy AXA (AXA, Liberty Ubezpieczenia) – 8,5 mln zł. Multiagencja podkreśla, że w ubiegłym roku bardzo aktywnie rozwijała się również współpraca z Warta, Gothaer, Allianz oraz VIG (Compensa/InterRisk), w efekcie czego łączna suma przypisu dla tych towarzystw przekroczyła łącznie 10,7 mln zł.
Consultia zaznacza, że osiągnięte cele oznaczają, iż przyjęty na 2015 plan przypisu składki został zrealizowany. W tym roku multiagencja chce uzyskać przypis na poziomie 100 mln zł. Utrzymana została rentowność prowadzonej działalności przy jednoczesnym wzroście aktywności sprzedażowej poszczególnych partnerów.
Wzrostem sprzedaży w segmencie produktów ochronnych pochwalił się również niezależny doradca finansowy Expander Advisors. Należąca do Avivy firma podała, że w całym 2015 roku pośredniczyła w sprzedaży ubezpieczeń (na życie i majątkowych) o łącznej kwocie 5,6 mln zł. Był to rezultat o 70% wyższy od odnotowanego w roku poprzednim, a zarazem nowy rekord sprzedaży ubezpieczeń w historii spółki.
– Osiągnięte wyniki to efekt systematycznej dywersyfikacji portfela produktowego. Naszym celem jest bowiem stworzenie nowej kategorii doradcy, oferującego już nie tylko kredyty, ale także rozwiązania zabezpieczające przyszłość klientów, dbające o ich bezpieczeństwo finansowe w przypadku różnych wydarzeń losowych. Aby to osiągnąć, w 2015 roku zwiększyliśmy kompetencje ubezpieczeniowe, inwestując zarówno w rozwój naszych doradców, jak i ciągłe ulepszanie oferty. Dzięki temu, w IV kwartale niemal podwoiliśmy wolumen osiągnięty w poprzednim kwartale oraz uzyskaliśmy wynik o blisko 70% wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – skomentował Adrian Jarosz, prezes zarządu Expander Advisors.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl