Aktualności

Pośrednictwo: Comperia nadal rośnie

W pierwszej połowie tego roku Comperia.pl odnotowała bardzo dynamiczne wzrosty w głównym obszarze działalności spółki, czyli ogólnie pojętym generowaniu „leadów”. W górę poszła również zdecydowana większość najważniejszych wskaźników finansowych.

W ujęciu rok do roku liczba partnerów w sieci afiliacyjnej ComperiaLead wzrosła o 85% - do poziomu blisko 7,5 tys., liczba wygenerowanych „leadów” o 58%, do niemal 186 tys., liczba wejść na strony internetowe należące do Grupy Comperia o 365%, do blisko 13 mln, z kolei liczba odsłon o blisko 500%, do niemal 31 mln. – Powyższe fakty i liczby potwierdzają, że projekty realizowane przez Comperia.pl umożliwiają utrzymanie pozycji lidera polskiego rynku w segmencie porównywarek finansowych i innych usług np. telekomunikacji czy ubezpieczeń – mówi Bartosz Michałek, prezes zarządu Comperia.pl.

Na wyniki wypracowane przez Comperia.pl w I poł. 2015 r. przełożyły się projekty realizowane przez spółkę, m.in. rekordowa pod względem liczby uczestników trzecia edycja promocji Comperia Bonus, po raz pierwszy wsparta telewizyjną i internetową kampanią reklamową oraz zaangażowaniem najpopularniejszych blogerów finansowych.

– Cieszymy się z postępującej dywersyfikacji produktowej „leadów”. Już 20% „leadów” wygenerowanych przez Comperia.pl obejmuje produkty pozafinansowe (dynamika wzrostu rok do roku to 442%). Szersze wejście na rynek pozwala Comperia.pl na zmniejszenie wpływu koniunktury rynku bankowego na efektywność prowadzonego biznesu. Obszar produktów pozafinansowych odpowiada już za ponad 5% przychodów spółki i spodziewamy się, że będzie zyskiwał w przyszłości, szczególnie w obszarze sprzedaży reklamy i generowania „leadów” w usługach telekomunikacyjnych i ubezpieczeniowych - dodaje Bartosz Michałek.

Istotnymi inwestycjami pierwszego półrocza, które dały podstawę do wzrostu biznesu Comperia.pl w kategoriach pozafinansowych, były m.in. rozbudowa porównywarki GSM w serwisie Telepolis.pl oraz znaczące poszerzenie porównywarki ubezpieczeniowej o nowe rodzaje polis.

W zakresie biznesu ubezpieczeniowego inwestycje i działania Comperia.pl przełożyły się na rekordowe inkaso składki i prowizji oraz zawarcie kolejnych umów na wdrożenie innowacyjnej aplikacji Comperia Agent i wzrost sprzedanych licencji.

Sprzedaż mocno w góręW porównaniu z pierwszym półroczem ubiegłego roku w ujęciu jednostkowym przychody netto ze sprzedaży wzrosły o 57%, do poziomu 12,39 mln zł (7,88 mln zł rok wcześniej). Zysk operacyjny na poziomie 2,31 mln zł był wyższy o 40% od odnotowanego przed rokiem (1,65 mln zł) a EBITDA oczyszczona ze zdarzeń jednorazowych osiągnęła 3,94 mln zł (2,63 mln zł na koniec czerwca 2014 r.,+50 r/r). Natomiast zysk netto w kwocie 2,19 mln zł był o -47% niższy od uzyskanego rok wcześniej (4,15 mln zł).

Również na poziomie skonsolidowanym Grupa Comperia (Comperia.pl oraz Comperia Ubezpieczenia), zanotowała dynamiczne wzrosty. Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wzrosły o 65% r/r do 11,97 mln zł (7,24 mln zł rok wcześniej). Z kolei zysk na działalności operacyjnej w kwocie 0,85 mln zł był o 30% większy od ubiegłorocznego (0,65 mln zł), natomiast EBITDA oczyszczona ze zdarzeń jednorazowych wyniosła 2,62 mln zł, co oznacza wzrost o +56% r/r wobec rezultatu uzyskanego na koniec czerwca ub.r. (1,67 mln zł). Znaczącej obniżce uległ natomiast zysk netto, który spadł do poziomu 0,76 mln zł (3,14 mln zł przed rokiem,-76% r/r).

- Mamy głębokie przekonanie, że obszar działalności Comperia.pl pozostanie w najbliższych latach w tendencji dynamicznego wzrostu. Realizujemy wiele innowacyjnych projektów, co pozwala na utrzymanie przewag konkurencyjnych i na korzystanie z pozytywnych trendów w gospodarce i rynku reklamy internetowej – dodaje Karol Wilczko, wiceprezes zarządu Comperia.pl.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

zapytaj o ubezpieczenie

nasi
partnerzy

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.