Po trzech latach od startu ubezpieczeniowego projektu Grupy PKO BP z produktów oferowanych przez dwa towarzystwa PKO Ubezpieczenia korzysta już 1,1 miliona klientów.
Większość klientów (blisko 680 tys.) stanowią osoby korzystające z oferty PKO Życie TU, które powstało na fundamencie Nordea Życie, przejętej w kwietniu 2014 roku. Z kolei majątkowe PKO TU po niespełna półtora roku od operacyjnego uruchomienia swojej działalności w styczniu 2016 r. obsługuje już prawie 0,5 mln klientów.
- W lutym spółka majątkowa osiągnęła próg rentowności i obecnie odnotowuje dodatni wynik finansowy netto. To duże i mobilizujące osiągnięcie – podkreślił Sławomir Łopalewski, prezes PKO Ubezpieczenia.
- Pracujemy nad rozwojem oferty ubezpieczeń majątkowych i dalszym doskonaleniem procesów obsługi klientów. Ma to istotne znaczenie dla klientów w postrzeganiu wartości produktów ubezpieczeniowych. Ważny jest sprawny proces wypłaty świadczeń. Obecnie ponad połowa wszystkich szkód majątkowych w PKO Ubezpieczenia jest rozpatrywana w tzw. szybkiej ścieżce, bez angażowania klienta w spotkania z rzeczoznawcą, w oparciu o telefoniczny kontakt – dodał.
W 2016 roku PKO Ubezpieczenia zebrały łącznie 1265,7 mln zł składek brutto, co zapewniło grupie 12% udział w polskim bancassurance. Przypis PKO Życie TU wyniósł 900,6 mln zł, natomiast wynik sprzedażowy PKO TU uplasował się na poziomie 365,7 mln zł. Zgłaszane w ub.r. wnioski o wypłaty świadczeń z ubezpieczeń życiowych zostały w 78% rozpatrzone pozytywnie. Przełożyło się to w ub. roku na łączną wartość wypłat dla klientów na kwotę 23,5 mln zł w polisach na życie oraz 31,2 mln zł świadczeń z produktów inwestycyjno-oszczędnościowych. W ubezpieczeniach majątkowych powyższy wskaźnik ten sięgnął 85%, w efekcie czego PKO TU wypłaciło ponad 2 mln zł odszkodowań.
– Celem Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego jest oferowanie usług, które w pełni zaspokoją potrzeby każdego gospodarstwa domowego w zakresie obsługi finansowej. Rozwój ekonomiczny naszego społeczeństwa wpływa na wzrost popytu na produkty ubezpieczeniowe, które zaraz po bankowych, należą do najbardziej popularnych i poszukiwanych. Efektem tych zmian jest rosnąca rola ubezpieczeń i bankowości ubezpieczeniowej w usługach finansowych. Sukcesywnie wzrastająca liczba klientów i dobre wyniki spółek ubezpieczeniowych PKO potwierdzają, że ich oferta trafia w oczekiwania i zyskuje zaufanie na rynku – powiedział Jan Emeryk Rościszewski, wiceprezes zarządu PKO BP nadzorujący obszar rynku detalicznego.
W I kwartale liczba polis życiowych oferowanych przez PKO Ubezpieczenia wzrosła o 21% r/r. Jednocześnie ubezpieczyciel zanotował najwyższą na przestrzeni ostatnich lat wartość wypłat z polis życiowych, wynoszącą prawie 7 mln zł.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl