Aktualności

PKO Ubezpieczenia: Rekordowy wynik finansowy

2018 był udanym rokiem dla PKO Ubezpieczenia. Wynik finansowy grupy wzrósł o niemal 70%*, a przypis składki brutto o blisko jedną piątą rok do roku.

- To był bardzo dobry rok. Wypracowaliśmy rekordowy wynik finansowy i odnotowaliśmy wzrosty sprzedaży we wszystkich najważniejszych liniach produktowych. Dzięki poprawie efektywności i konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju mamy rentowny, zdrowy biznes – powiedział Sławomir Łopalewski, prezes PKO Ubezpieczenia.

Wynik finansowy PKO Ubezpieczenia uplasował się na rekordowym poziomie 59,6 mln zł. Był to rezultat o 69,32% wyższy od odnotowanego w 2017 r. (35,2 mln zł). Przypis składki grupy wzrósł o 18%, do 1088 mln zł (922 mln zł rok wcześniej). Spółka życiowa zebrała 501,1 mln zł (471 mln zł), natomiast przypis majątkowej wyniósł 586,9 mln zł (451 mln zł).

Udział PKO Ubezpieczenia w rynku bancassurance stale się umacnia i wyniósł ok. 13% na koniec 2018 r. (blisko 27% w produktach ochronnych).

- Niezmiennie priorytetem pozostaje dla nas profesjonalna obsługa klientów. Szukamy nowych rozwiązań technologicznych, które będą dalej tę obsługę doskonalić – zaznaczył Sławomir Łopalewski.

Wprowadzone w 2018 r. usprawnienia w procesach obsługowych skróciły czas realizacji wypłat i likwidacji szkód. Ponad 51% zgłoszeń w spółce majątkowej zostało rozpatrzonych w tzw. szybkiej ścieżce, w oparciu o kontakt telefoniczny z klientem. Łącznie obie spółki obsłużyły ponad 10 tys. szkód i roszczeń, wypłacając w spółce życiowej 32 mln zł świadczeń z produktów ochronnych i blisko 9 mln zł z produktów majątkowych.

Plany PKO Ubezpieczenia zakładają koncentrację na poszukiwaniu dalszych rentownych obszarów rozwoju i doskonaleniu obecnej oferty oraz dalszą optymalizację procesów obsługowych. W kolejnych latach, obok nakładów inwestycyjnych związanych z rozwojem skali i zakresem prowadzonej działalności, grupa zakłada utrzymanie dynamicznego wzrostu wyniku oraz parametrów efektywności finansowej.

- Poszukujemy dalszych czynników wzrostu, które umożliwią nam utrzymanie obecnej rentowności. Jednym z najważniejszych działań biznesowych będzie poszerzanie oferty ubezpieczeń, w tym produktów niepowiązanych z ofertą bankową. Ubiegły rok pokazał, że klienci oczekują kompleksowych rozwiązań, które adresują ich prawdziwe potrzeby ubezpieczeniowe. Dobre wyniki sprzedaży OnkoPlanu, naszego nowego ubezpieczenia onkologicznego, są tego najlepszym dowodem. Możliwości rozwoju widzimy także w poszerzaniu naszej obecności w kanałach sprzedaży online – iPKO, IKO oraz kanale direct, który właśnie uruchomiliśmy. Chcemy maksymalnie uczestniczyć w transformacji cyfrowej, która jest ważną częścią strategii Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego – podsumował Sławomir Łopalewski.

***

*Wyniki za 2017 r. na podstawie:
http://www.gu.com.pl/...
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

zapytaj o ubezpieczenie

nasi
partnerzy

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.