Na stronie Obiektywnego Forum Agentów (OFA) pojawiła się kolejna ankieta. Tym razem pośrednicy zostali zapytani o propozycje opłat za czynności obsługowe klientów.
Na pytanie o czynność, za którą ubezpieczyciele lub klienci powinni wynagradzać pośredników, najczęściej wskazywane są wszystkie te, za które nie przysługuje prowizja z towarzystwa ubezpieczeń (204 wskazania*). Wyraźnie mniej głosów zdobyło zgłoszenie sprzedaży przez obcego klienta (177). Te dwie czynności mocno zdystansowały zajmującą trzecią lokatę obsługę posprzedażową obcych klientów (105). Tuż za podium uplasowało się wydrukowanie polisy directowej (101).
W pierwszej dziesiątce znalazły się również aneks nabywcy (84), pomoc obcemu klientowi w zgłaszaniu szkód i wysyłce dokumentów (71), przyjęcie wypowiedzenia (62), wyliczanie składki dla „poszukiwaczy ofert” bez finalizacji w postaci zawarcia umowy (33; proponowanym rozwiązaniem była kaucja w wysokości np.10 zł ), prowizja kwotowa za wydanie Zielonej Karty (22) oraz cesja do polis mieszkaniowych/działalności (16). Na liście znalazły się również reklamowanie logo na banerze przed biurem (13), zgłoszenie sprzedaży przez własnego klienta (10), oferta za ubezpieczenie samochodu w leasingu (4; proponowana kwota to 200 zł netto), wysyłanie informacji dotyczących wznowienia polis (2), a także analiza ubezpieczeniowa firmy (1).
Co ciekawe, agenci mogli również wybrać opcję braku dodatkowych opłat, jeśli ich zdaniem obecne rozwiązanie jest dobre i pozwala zdobywać klienta. Inną możliwością były rozwiązania niepodnoszące składki dla klienta. Te odpowiedzi nie miały jednak wielu zwolenników i uzyskały po 2 wskazania.
*wg stanu na dzień 11 października, godz. 8.20.
AM, news@gu.com.pl
(źródło: OFA)