Sukces ubezpieczycieli jest ściśle uzależniony od poziomu ich innowacyjności. Tymczasem mniej niż połowa firm posiada formalną strategię dotyczącą innowacji – takie wnioski przynosi raport z najnowszego badania KPMG International, zatytułowanego „A New World of Opportunity: The Insurance Innovation Imperative”.
Zdaniem 83% przedstawicieli branży ubezpieczeniowej z 20 krajów (w tym z Polski) uczestniczących w badaniu, sukces firmy w tym sektorze jest ściśle uzależniony od tego, czy charakteryzuje się ona większą innowacyjnością niż jej konkurenci. Największą szansę na rozwój daje lepsze wykorzystanie technologii (60% wskazań) oraz szersze wykorzystanie technologii cyfrowych (53% wskazań). Jednocześnie zaledwie 47% firm posiada formalną strategię dotyczącą innowacji, a zaledwie 32% (29% uwzględniając tyko respondentów z Europy) z nich uważa siebie za pioniera innowacyjności (ang. first mover).
Cały artykuł ukaże się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 39 z datą wydawniczą 29 września na str. 3.
AM