W Polsce tylko 4 z 10 największych ubezpieczycieli udostępnia swoim klientom aplikacje mobilne. Żadna z nich nie umożliwia dostępu do konta online. Tymczasem 61% konsumentów cyfrowych w Polsce deklaruje chęć zakupu polisy, która dodatkowo umożliwia jej obsługę przez aplikację mobilną – wynika z raportu KPMG w Polsce zatytułowanego „Ubezpieczenia w zasięgu ręki – czy aplikacje mobilne otworzą nowe możliwości przed ubezpieczycielami w Polsce?”.
- Ubezpieczenia są jedną z tych branż, w których technologia umożliwia nowe formy prowadzenia działalności biznesowej i operacyjnej, co w konsekwencji może zupełnie zmienić reguły gry konkurencyjnej na rynku ubezpieczeń. Zmiana działalności poprzez wprowadzenie rozwiązań opartych na aplikacjach mobilnych może być sporym wyzwaniem technologicznym i organizacyjnym dla ubezpieczycieli obecnych w Polsce. Przykładowo, 5 lat zajęło wdrożenie obecnej formy mobilnych aplikacji bankowych przez wszystkie 10 największych banków w Polsce. Były one jednak lepiej przygotowane do tego procesu niż branża ubezpieczeniowa – mówi Leszek Wroński, partner, szef działu usług doradczych w KPMG w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.
Cały artykuł ukaże się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 29 z datą wydawniczą 19 lipca.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl