Aktualności

KPF: System Oceny Agenta poprawi bezpieczeństwo sektora finansowego

Na polskim ryku finansowym zadebiutował System Oceny Agenta (SOA) – rozwiązanie, które w założeniu ma zwiększyć bezpieczeństwo jego uczestników, będące efektem wspólnych prac CRIF Services oraz Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych. Oficjalna prezentacja SOA miała miejsce 25 maja podczas VI Kongresu Sektora Pożyczkowego.

System Oceny Agenta to rozwiązanie dedykowane podmiotom prowadzącym działalność w oparciu o agencyjny model sprzedaży z uwzględnieniem pośredników finansowych, instytucji pożyczkowych, banków, firm leasingowych i towarzystw ubezpieczeniowych. Platforma pozwala na weryfikację wiarygodności agentów i kandydatów na agentów w oparciu o dane dotyczące historii ich współpracy z uczestnikami rynku, a w szczególności pod kątem przestrzegania przepisów prawa.

Uczestnik systemu, z którym agent pragnie nawiązać współpracę, zbiera zgodę na udostępnienie danych dla podmiotów, które posiadają historię współpracy z agentem. Na jej podstawie podmioty udostępniają informacje do raportu SOA. Wymianie podlegają dane o agentach, którzy zakończyli współpracę z danym podmiotem w warunkach nadzwyczajnych, tj. naruszyli warunki współpracy, przepisy prawa lub zostali skazani wyrokiem zasądzającym odszkodowanie. Ponadto w systemie udostępnieniu podlegają dane o agentach, którzy obecnie współpracują z daną firmą, takich, którzy zakończyli współpracę w normalnym trybie, oraz tych, którzy mają obowiązujący zakaz konkurencji. Wszystkie dane, spełniające wymóg informacji gospodarczej, są ujawniane w Krajowym Biurze Informacji Gospodarczej (KBIG).

Aktualizacja danych udostępnianych w systemie odbywa się niezwłocznie. Firmy biorące udział w wymianie informacji są zabezpieczane przed potencjalnymi stratami wynikającymi ze współpracy z nieuczciwymi agentami.

– System Oceny Agenta nie tylko przynosi wymierne korzyści podmiotom uczestniczącym w wymianie informacji poprzez kompleksową weryfikację doradców oraz minimalizację nieetycznych i nielegalnych zachowań agentów, ale ma także wpływ na wizerunek całego sektora finansowego – powiedział Piotr Badura, dyrektor Generalny CRIF Services podczas prezentacji rozwiązania.

W opinii twórców SOA rozwiązanie może stać się standardowym narzędziem w procesie doboru współpracowników przez instytucje rynku finansowego.

– Charakterystyczną cechą KPF jest samorządowa integracja wielu sektorów rynku usług finansowych związanych z kredytem. Cechę tę dobrze oddaje także System Oceny Agenta. Wspólnie z naszym partnerem, CRIF Services, będziemy prowadzili intensywne działania dla zachęcenia jak największej liczby podmiotów korzystających z usług agencyjnych do korzystania z tej platformy oraz współdzielenia się informacją. To bowiem jest warunkiem efektywności tego rozwiązania, którego KPF jest patronem, będącego przykładem działań podejmowanych przez środowisko finansowe na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa obrotu oraz bezpieczeństwa klientów – ocenił Andrzej Roter, prezes zarządu KPF.
AM, news@gu.com.pl
(źródło: KPF)

nasi
partnerzy

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.