Już za cztery dni (24 września) w Warszawie odbędzie się pierwsza edycja Kongresu Pośrednictwa Finansowego. Patronem medialnym wydarzenia organizowanego przez Konferencję Przedsiębiorstw Finansowych jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.
Zakres produktów oferowanych przez pośredników finansowych stale się rozszerza. Jakkolwiek podstawowym źródłem przychodów przedstawicieli tej branży w dalszym ciągu pozostają kredyty bankowe, to coraz bardziej widoczny staje się ich udział w sprzedaży m.in. produktów ubezpieczeniowych. Model biznesowy sektora pośrednictwa w Polsce ewoluuje i jest nieco odmienny od tego, który funkcjonuje w innych krajach europejskich – kwestia ta będzie jednym z najistotniejszych wątków Kongresu.
- Sektor pośrednictwa czeka w najbliższej przyszłości wiele wyzwań, związanych między innymi z nowymi, restrykcyjnymi regulacjami odnoszącymi się do banków i ubezpieczeń, wyzwań wynikających z regulacji opisujących wprost nowe obowiązki pośredników – jak choćby implementowana do polskiego porządku prawnego dyrektywa hipoteczna – tworzy nową perspektywę także dla rynku pośrednictwa. Tę perspektywę i zakres refleksji nad pośrednictwem, poszerzać muszą zagadnienia związane z dziejącą się na naszych oczach rewolucją technologiczną. O tych wyzwaniach będziemy dyskutować w gronie uznanych praktyków biznesowych: banków, ubezpieczycieli, instytucji pożyczkowych, instytucji płatniczych, firm leasingowych i faktoringowych, portali finansowych i social lending, pośredników i doradców finansowych – mówi „Gazecie Ubezpieczeniowej” Andrzej Roter, dyrektor generalny Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych
Cały artykuł ukaże się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 39 z datą wydawniczą 29 września, w dodatku MULTIAGENT.
AM