Dziś na rynku pojawił się specjalny numer „Gazety Ubezpieczeniowej” przygotowany na rozpoczynający się 8 czerwca XIX Kongres Brokerów. „GU” jest patronem medialnym wydarzenia, które w tym roku po kilkuletniej przerwie powróciło do Mikołajek.
„Ruszajmy w drogę!” – taki tytuł nosi otwierający wydanie tekst Łukasza Zonia, prezesa Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych, które jest organizatorem Kongresu. „Po długich miesiącach prac i dyskusji wreszcie jest. Nowa dyrektywa o dystrybucji ubezpieczeń (IDD) weszła w życie 23 lutego 2016 r. Od tego dnia mamy dwa lata na jej implementację do polskiego porządku prawnego. Ruszamy więc w drogę, na końcu której czeka nas nowa rzeczywistość – nowa ustawa o dystrybucji ubezpieczeń. Nie ulega wątpliwości, że podstawowym założeniem wyłaniającym się z analizy przepisów dyrektywy jest to, że jej zadaniem jest polepszenie sytuacji klientów – nabywców usługi ubezpieczeniowej” – pisze szef Stowarzyszenia.
„Myśl przewodnia tegorocznego Kongresu Brokerów to <Wychodząc z kryzysu>. Przyznaję, że im bliżej do jego rozpoczęcia, tym bardziej zwiększała się pokusa postawienia na końcu znaku zapytania. Wierzę jednak w to, że hasło to okaże się prorocze i mimo przeciwności i wszystkich <uwarunkowań> rynkowych, będziemy w stanie jako branża wyjść w najbliższym czasie z kryzysu reputacyjnego, relacyjnego czy też finansowego” – wyraża nadzieję prezes.
Specjalne wydanieOprócz artykułu szefa SPBUiR w „GU” nr 23 z datą 7 czerwca można przeczytać rozmowy z: Jarosławem Parkotem, prezesem zarządu TUiR Warta „Warta firmą pierwszego wyboru dla pośredników”, z Gregiem Gregorczykiem, prezesem zarządu SPB Polska „Milion klientów SPB w Polsce”, Grzegorzem Majem, realizatorem konceptu Prawo Direct, prezesem zarządu Availo „Prawo Direct – nowa era dla ubezpieczeń”, Jackiem Kliszczem, prezesem PWS Konstanta „Broker na zakręcie”, Bartoszem Grześkowiakiem, dyrektorem zarządzającym w Departamencie Ubezpieczeń Korporacyjnych i Piotrem Podleśnym, dyrektorem zarządzającym w Departamencie Klientów Strategicznych i Reasekuracji TUiR Warta „Wizytówką Warty jest jakość” oraz Jackiem Dymczakiem, dyrektorem rozwoju obszaru ubezpieczeń w VSoft „Cyfrowe wsparcie dla brokera”. Interesującą lekturą jest również przedkongresowe podsumowanie Rafała Kaszubowskiego, prezesa zarządu EIB SA „Brokerzy autorem i ofiarą własnego sukcesu”, oraz odpowiedzi na trzy pytania Marcina Mazgaja, prezesa zarządu Cliffsidebrokers „Nowe wyzwania, nowe horyzonty”. Na łamach specjalnego wydania „GU” zatytułowanego broker wypowiadają się również Julita Czyżewska, członek zarządu PZU Zdrowie i Anna Lal-Chojnacka, dyrektor ds. sprzedaży, Biuro Sprzedaży Korporacyjnej PZU Życie „Produkty zdrowotne szansą na wzrost przychodów branży brokerskiej”, Dariusz Gołębiewski, dyrektor ds. inżynierii ryzyka i rozwoju współpracy z przemysłem PZU „Partnerstwo w zarządzaniu ryzykiem”, Grzegorz Kulik, wiceprezes zarządu Allianz Polska „O zmianach w obszarze ubezpieczeń korporacyjnych w Allianz”, Michał Molęda, wiceprezes zarządu Leadenhall Polska „Zakres polis D&O w świetle Rozporządzenia MAR”, Allianz Polska „Obieramy wspólny kurs”, Tomasz Szarek, dyrektor Departamentu Sprzedaży – Brokerzy UNIQA „Stawiamy na współpracę z brokerami”, Michał Jakubowski, dyrektor ds. klientów korporacyjnych w Nationale-Nederlanden, który radzi przedsiębiorcom „Jak wybierać ubezpieczenie grupowe”, Paweł Rzepka, zarządzający Carport sp. z o.o. „Całka w chmurze”, oraz Sandra Wojnowska, Senior Consultant, Antal „Co słychać, brokerzy?!”
AM