Aktualności

Klient w centrum uwagi – szanse i wyzwania

Nieco ponad rok działalności Rzecznika Finansowego to znakomita okazja do pierwszych podsumowań jego działań, ale też dyskusji nad perspektywami ochrony klienta instytucji finansowych w Polsce. W związku z tym 25 stycznia 2017 r., w siedzibie NOT przy ul. Czackiego 3/5 w Warszawie Rzecznik Finansowy organizuje konferencję „Klient w centrum uwagi – szanse i wyzwania”. W trakcie spotkania zostanie wręczona doroczna nagroda „Gazety Ubezpieczeniowej”. Piętnastym laureatem, Człowiekiem Roku Ubezpieczeń 2016 została Aleksandra Wiktorow, Rzecznik Finansowy.

Choć jest to konferencja skierowana do przedstawicieli instytucji finansowych i innych osób szeroko powiązanych lub zainteresowanych ich działalnością, organizatorzy wraz z prelegentami spróbują porównać praktyki na tym rynku z praktykami innych branż. Chcą też podzielić się rocznymi doświadczeniami RF z działania w nowym kształcie i według nowych zasad. W dyskusji nad ochroną klienta nie zabraknie także kwestii polubownego rozwiązywania sporów. Spotkanie odbywa się w kilkanaście dni po wejściu w życie tzw. ustawy o ADR, kompleksowo regulującej ten obszar. To dobry moment na zaprezentowanie, jak te przepisy przełożą się praktycznie na działalność Rzecznika Finansowego.

Konferencję otworzy Aleksandra Wiktorow, Człowiek Roku Ubezpieczeń 2016. W kolejnym punkcie Kamil Pluskwa-Dąbrowski, prezes Federacji Konsumentów, przedstawi prezentację pt. Jak traktują klientów instytucje finansowe, w porównaniu z innymi branżami? Na pytanie: Jak pomaga Rzecznik Finansowy? – odpowiedzą przedstawiciele RF, mówiąc o poszczególnych elementach działalności z perspektywy roku działalności w nowym kształcie. Będzie także prezentacja o Rzeczniku Finansowym z perspektywy rynku i jego praktycznym wpływie na branżę ubezpieczeniową, którą przedstawi red. Marcin Z. Broda, wydawca „Dziennika Ubezpieczeniowego”.

W sesji popołudniowej odbędzie się z udziałem rzeczników klientów działających w wybranych firmach debata o rzeczniku klienta w firmie, czy jest tylko listkiem figowym, czy inicjatorem zmian? Z kolei Izabela Szewczyk-Krzyżanowska, zastępca dyrektora Departamentu Ochrony Konsumentów w UOKiK, zaprezentuje nowy system polubownego rozwiązywania sporów na rynku finansowym, po czym nastąpi kolejna debata z udziałem Arbitra Bankowego, przedstawicieli KNF i Rzecznika Finansowego, zatytułowana: Jak i kiedy skorzystać z różnych form pomocy polubownego rozwiązania sporu? Będzie także można zadawać pytania do wszystkich prelegentów podczas popołudniowej sesji pytań i odpowiedzi. Całość podsumuje Aleksandra Wiktorow.

W jednym z najbliższych wydań „Gazety Ubezpieczeniowej” opublikujemy fotorelację.
Tekst ukazał się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 4 z datą wydawniczą 24 stycznia, w której można również przeczytać o historii nagrody „Człowiek Roku Ubezpieczeń”.
wys.

zapytaj o ubezpieczenie

nasi
partnerzy

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.