Aktualności

Informatyka: PZU wdrożył nowy system

16 listopada Grupa PZU i Guidewire Software poinformowały o wdrożeniu w firmie ubezpieczeniowej Platformy Everest – nowego systemu do wielostronnej obsługi polis.

- Pomyślna realizacja tego projektu pomoże PZU w zapewnieniu wysokiej jakości usług, zarówno obecnie, jak i w nadchodzących latach – stwierdził Andrzej Klesyk, prezes PZU SA. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z prawdziwie wielokanałowej, zautomatyzowanej infrastruktury – zaznaczył. W ramach projektu wdrożono systemy oprogramowania Guidewire PolicyCenter® i Guidewire BillingCenter®.

Nowa platforma, która zastąpi 21 obecnie używanych systemów, służy do sprzedaży polis (oprócz ubezpieczeń na życie), oceny ryzyka ubezpieczeniowego oraz zarządzania polisami i rozliczeniami (np. generowanie dokumentów, wznowienie i dokonywanie zmian na polisach, obsługa płatności, raportowanie).

Everest obsługuje wszystkie kanały dystrybucji, między innymi agentów pracujących na zasadach wyłączności, multi-agentów oraz brokerów, a także wszystkie podstawowe procesy biznesowe: sprzedaż, obsługę klientów, wznowienia polis, billing i rozliczenia prowizji. Z Platformy Everest korzysta obecnie ponad 11 tysięcy agentów wyłącznych oraz pracowników oddziałów. W przyszłym roku liczba pośredników zwiększy się do 20 tysięcy.

W ramach procesu wdrożenia PZU wykorzystał produkty Guidewire Rating Management, Guidewire Reinsurance Management i Guidewire Client Data Management. Posłużyły one do realizacji programu transformacji ubezpieczyciela.

Projekt Everest został zrealizowany zgodnie z metodologią Agile, co zapewniło większą elastyczność i pozwoliło skrócić czas jego realizacji.

- Gratulujemy PZU udanej realizacji tego strategicznego przedsięwzięcia – powiedział Mik Polelle, dyrektor ds. obsługi klientów w Guidewire Software. – Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy współpracować z tak otwartą na zmiany firmą, realizującą program transformacji procesów biznesowych i architektury IT w celu zapewnienia klientom nowoczesnych, spójnych usług – podkreślił.

Proces transformacji systemu centralnego Grupy PZU rozpoczął się pod koniec czerwca 2012 roku. Wówczas to ubezpieczyciel ogłosił realizację projektu Everest, w ramach którego rozwiązania opracowane przez Guidewire miały zastąpić funkcjonujący od 1995 r. produktowy system informatyczny. Prace nad rozwojem i parametryzacją systemu centralnego rozpoczęły się w grudniu 2012 r. Rok później rozpoczął się trwający do kwietnia pilotaż Everestu w Lublinie.

Wdrożenie Platformy Everest w Grupie PZU było realizowane przez Sollers Consulting.
AM, news@gu.com.pl
(źródło: Guidewire Software, gu.com.pl)

nasi
partnerzy

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.