Aktualności

Grupa Europa: Korzystny wpływ nowości produktowych

44 mln zł zysku i 782 mln zł składki przypisanej brutto (wg PSR) – to najważniejsze osiągnięcia Grupy Ubezpieczeniowej Europa uzyskane w pierwszej połowie 2016 roku. Spółki Europy osiągnęły bardzo dobre wyniki sprzedaży m.in. w segmencie ubezpieczeń do kredytów hipotecznych, leasingu oraz ubezpieczeń o charakterze inwestycyjnym.  

- Lata doświadczeń w bancassurance sprawiają, że wiemy, jak omijać rafy i płynąć do przodu mimo zawirowań na tym rynku. Współpraca dystrybucyjna z bankami pozostaje naszym najważniejszym biznesem. Jednocześnie systematycznie budujemy drugi filar, tworząc ofertę dla partnerów pozabankowych oraz produkty, które klienci kupują samodzielnie na naszej stronie internetowej i za pośrednictwem porównywarek. Internet przestał być tylko źródłem informacji o ubezpieczeniach, a staje się efektywnym narzędziem dystrybucji – powiedział Marat Nevretdinov, wiceprezes Grupy Europa.

TU Europa – wzrosty w kluczowych segmentachW pierwszym półroczu 2016 r. TU Europa zebrało 176 mln zł składek brutto (wg MSR i PSR) oraz zarobiło 35 mln zł netto – o 15% więcej niż w analogicznym okresie ub.r. (bez uwzględnienia otrzymanej dywidendy). Towarzystwo konsekwentnie rozwija dystrybucję zindywidualizowanych produktów komplementarnych do oferty leasingowej, skierowanych do małych i średnich przedsiębiorstw. W I połowie roku spółka majątkowa zwiększyła sprzedaż ubezpieczeń dołączanych do kredytów hipotecznych. Wzrostowi temu sprzyja ożywienie na rynku kredytów, wynikające z wdrażania programów rządowych jak np. „Mieszkanie dla Młodych”. Istotny udział w przypisie ma także dystrybucja ubezpieczeń w branżach pozafinansowych. Firma kontynuuje sprzedaż przedłużonych gwarancji na sprzęt zakupiony w sieciach RTV i AGD oraz ubezpieczenia wyświetlaczy smartfonów i tabletów dla klientów sieci komórkowych. Spółka rozszerzyła także sieć sprzedaży ubezpieczeń turystycznych. Ponadto TU Europa dynamicznie weszło w segment polis sportowych i zaczęło ubezpieczać uczestników imprez masowych, m.in. prestiżowych zawodów triathlonowych w Polsce Herbalife Ironman 70.3 Gdynia.

TUnŻ Europa – nowe rozwiązania inwestycyjneZ kolei życiowe TUnŻ Europa zwiększyło przypis o 60% r/r, uzyskując 606 mln zł składki wg PSR (527 mln zł wg MSR). Wynik finansowy netto spółki wyniósł 9 mln zł. Towarzystwo intensywnie rozwija dystrybucję w segmencie ubezpieczeń na życie w UFK. Ich sprzedaż w stosunku do I półrocza ub.r. wzrosła 2,5-krotnie. Ubezpieczyciel tłumaczy, że taki wzrost był możliwy wyłącznie w oparciu o zbudowanie nowych rozwiązań produktowych z prostą strukturą opłat, niskim poziomem dodatkowych kosztów oraz możliwością rezygnacji w dowolnym czasie.

- Obecnie spółka życiowa oferuje ubezpieczenia z UFK ze składką jednorazową skierowane do różnych segmentów klientów. Największą popularnością cieszą się produkty, które z jednej strony umożliwiają dostęp do szerokiej gamy funduszy, a z drugiej dają możliwość alokowania środków do specjalnie sprofilowanych portfeli modelowych. Szczególnie cieszy fakt, że wśród głównych zachęt klienci wymieniają dobre wyniki inwestycyjne produktów, które wprowadziliśmy w ostatnim czasie – skomentował Marat Nevretdinov.

Istotny udział w strukturze przychodów TUnŻ Europa mają ubezpieczenia ochronne na życie oferowane przy kredytach hipotecznych.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

nasi
partnerzy

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.