Pierwszym towarzystwem działającym na polskim rynku, które zaprezentowało swoje wyniki sprzedażowe za trzy kwartały tego roku jest Liberty Ubezpieczenia. Ubezpieczyciel znacząco poprawił swoje osiągnięcia w zakresie dobrowolnych produktów ochronnych.
Przez pierwsze dziewięć miesięcy 2015 roku Liberty Ubezpieczenia zebrało blisko 250 mln zł składek brutto. Był to rezultat o 3% lepszy od osiągniętego w analogicznym okresie poprzedniego roku (249,02 mln zł). Szczególną uwagę przyciągały osiągnięcia towarzystwa w poszczególnych segmentach ubezpieczeń dobrowolnych. Przypis składki brutto w Autocasco wzrósł o 20% (półroczny wskaźnik dla całego rynku* wyniósł +1,72% r/r). Z kolei w ubezpieczeniach mieszkaniowych wskaźnik procentowy wzrostu uplasował się na poziomie 68%.
Na koniec września tego roku LU ubezpieczało niemal 540 tys. klientów** - o 6% więcej niż w tym samym okresie 2014 roku.
Ubezpieczyciel podkreślił, że obserwuje też rosnące zainteresowanie swoją ofertą adresowaną do małych i średnich przedsiębiorstw. Na dzień 30 września 2015 r. Liberty Ubezpieczenia obejmowało ochroną ponad 3 tys. „misiów” oraz blisko 3 tys. pojazdów flotowych.
- Od ponad roku utrzymujemy wysoką dynamikę sprzedaży ubezpieczeń dobrowolnych, co przekłada się na wzrost składki i liczby klientów. Jest to efekt realizacji strategii biznesowej zakładającej dywersyfikację produktową oraz poszerzanie kanałów sprzedaży – podsumował Marcin Warszewski, dyrektor generalny Liberty Ubezpieczenia. – Na nasz wynik w ciągu pierwszych trzech kwartałów miało również wpływ wprowadzenie systemu bezpośredniej likwidacji szkód, dzięki któremu coraz więcej klientów darzy naszą firmę zaufaniem zarówno przy zakupie OC, jak i produktów dobrowolnych – dodał.
***
*„Biuletyn kwartalny. Rynek ubezpieczeń 2/2015”. Tylko towarzystwa raportujące do KNF
**Liczba polis w ochronie
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl