Aktualności

Czy #nowePZU spełni złożone obietnice?


Źródło: Twitter PZU
14 miesięcy po premierze strategii #nowePZU największa grupa ubezpieczeniowo-finansowa w Polsce ponownie spotkała się z kluczowymi partnerami biznesowymi i innymi przedstawicielami rynku. W nowoczesnej siedzibie Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego mogliśmy jeszcze raz prześledzić złożone obietnice i przekonać się, jak wyglądają postępy w realizacji ambitnych zamierzeń, które PZU postawił sobie do 2020 roku.

Z jednej strony mamy liczby – utrzymujące się w kolejnych kwartałach wzrosty sprzedaży połączone z coraz lepszą rentownością (szczegółowo o wynikach za 2018 roku pisaliśmy wczoraj). Obserwujemy, jak PZU staje się coraz bardziej rozpoznawalną (i zyskowną…) instytucją finansową w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej, z poziomem wypłacalności zbliżonym lub wyższym w porównaniu do największych europejskich ubezpieczycieli.

PZU nie jest już jednak firmą, która pokazuje same suche liczby i tabelki, jak to było na spotkaniach wynikowych jeszcze kilka lat temu. Widzimy konsekwentną koncentrację na wartościach, takich jak innowacyjność, ale również wygoda i bezpieczeństwo klientów. Podobnych haseł nie brakuje w strategiach innych ubezpieczycieli, jednak lider rynku może sobie pozwolić na wyjątkowy rozmach, co w połączeniu z konsekwencją przynosi ponadprzeciętne rezultaty nie tylko w postaci rosnących słupków, ale również ciekawych i wartościowych projektów biznesowych, jak również społecznych.

2018 rok przyniósł takie wdrożenia, jak portal inwestycyjny inPZU, z niską barierą wejścia dla inwestorów indywidualnych (100 zł) i rekordowo niskimi kosztami. W połączeniu z przyjazną technologią, narzędzie może rzeczywiście przełamać szereg barier Polaków związanych z regularnym oszczędzaniem oraz pomóc w stawianiu pierwszych kroków na rynku kapitałowym. W ciągu pierwszych miesięcy działalności inPZU pozyskało już 100 mln aktywów.

Rozwija się również platforma samoobsługowa moje PZU, która docelowo ma pozwolić klientowi na pełny wgląd w całość produktów nabytych w Grupie PZU oraz zapewnić komfort w umawianiu wizyt czy badań lekarskich, a także przechowywać pełną dokumentację medyczną.

PZU poinformował o akwizycji 32 placówek medycznych sieci Falck, dzięki czemu może się pochwalić siecią 97 placówek własnych i 2100 partnerskich. Rozbudowę stacjonarnej sieci opieki zdrowotnej uzupełniają inwestycje technologiczne związane z telemedycyną i nie tylko. Czy uda się zrealizować cel 1 mld zł przypisu z produktów zdrowotnych do 2020 roku? Prognozy są optymistyczne, nawet biorąc pod uwagę niemałe koszty rozwoju i utrzymania sieci oraz mocnego nacisku na jakość obsługi i świadczeń.

Wartościowym uzupełnieniem projektów biznesowych (o których więcej napiszemy w szczegółowej relacji z gali #nowePZU w „Gazecie Ubezpieczeniowej” z 25 marca) są projekty społeczne i kulturalne. Do pierwszych klientów trafiła kostka PZU GO, mająca z jednej strony sprowadzać pomoc w razie wypadku, a z drugiej promować bezpieczną i bezwypadkową jazdę. Rozwija się program Pomoc to Moc, wspierający lokalne inicjatywy społeczne.

Naszych czytelników zainteresuje też na pewno nacisk ubezpieczyciela na rozwój i wsparcie dla tradycyjnych sieci sprzedaży, zarówno własnej, jak i multiagencyjnej oraz brokerskiej (o projekcie Agent 3.0 napiszemy wkrótce).

Podsumowując, #nowePZU to seria dotrzymanych obietnic i właściwy kierunek dla całej branży, gdzie wskaźniki czysto biznesowe zajmują ważne, ale nie jedyne miejsce w strategii.
Aleksandra E. Wysocka

zapytaj o ubezpieczenie

nasi
partnerzy

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.