Aktualności

Aviva: Autocasco na godziny

TERAZ by Aviva – taką nazwę nosi nowa marka Avivy, w ramach której ubezpieczyciel zaoferował AC na godziny, dostępne przez aplikację na smartfony. Propozycja została przygotowana z myślą o kierowcach, którzy kilka razy w roku jeżdżą na weekendy, wakacje, ferie, do rodziny lub pożyczają samochód bliskim, a nie chcą płacić za AC na cały rok.

Z danych zebranych przez ubezpieczyciela wynika, że choć sześciu na dziesięciu Polaków ma samochód osobowy, to ponad 70% polskich kierowców jeździ bez autocasco. Główne przyczyny to wysoka składka oraz wiek pojazdu.

– Statystycznie w Polsce jeździ więcej aut niż w dużo bogatszych od nas krajach, takich jak Niemcy czy Francja. Samochód jest elementem prestiżu i statusu społecznego w niemal każdej grupie wiekowej, włączając w to najmłodszych kierowców – mówi dr Tomasz Sobierajski, socjolog Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego.

- Zakup samochodu jest jedną z pierwszych ważnych decyzji zakupowych w dorosłym życiu, a przyzwyczajenie do korzystania z auta, względem innych środków transportu, jest wśród Polaków bardzo duże. Dla części osób, które podróżują autem w bardzo długie trasy, podróż samochodem jest najtańszą i z tego powodu najchętniej wybieraną opcją, a innym kojarzy się z niezależnością i wolnością – dodaje.

– Jesteśmy coraz bardziej mobilni. Cenimy bezpieczeństwo i wygodę oraz szybki dostęp. Jadąc na urlop z rodziną czy znajomymi, nie chcemy, aby zepsuł nam go problem z autem. Do dziś nie było innej możliwości ubezpieczenia niż autocasco ze składką na cały rok. Jako pierwsi wprowadzamy AC na godziny, które można rozszerzyć o assistance. Dajemy to ubezpieczenie kierowcom do ręki w formie aplikacji na smartfony do natychmiastowego wykorzystania. Ubezpieczenia na czas to nowy standard w branży, więc zdecydowaliśmy się na nową markę – TERAZ by Aviva – mówi Adam Uszpolewicz, prezes Avivy.

Rozwiązanie zostało dobrze ocenione przez uczestników badań przeprowadzonych przez Instytut Kantar Millward Brown. 66% ankietowanych wyraziło zainteresowanie pobraniem aplikacji, 92% uznało, że TERAZ jest dopasowane do ich potrzeb, a 93% – że wyróżnia się na tle konkurencji.

– Jest to propozycja dla kierowców, którzy kilka razy w roku wyjeżdżają w podróż i chcą się czuć bezpiecznie. Zarówno dla rodzin, jak i ludzi młodych, podróżujących ze znajomymi. Chcemy poszerzyć rynek AC o dużą grupę nowych klientów, dla których polisa na cały rok nie jest rozwiązaniem. Tym, którzy dużo jeżdżą i chcą pełnej ochrony przez cały czas, proponujemy pakiet z rocznym AC. Nie namawiamy kierowców do zmiany całorocznego autocasco na nowy produkt. Z tych samych powodów ubezpieczenia na czas przez smartfon nie są konkurencją dla kanału agencyjnego i directu – podkreśla Adam Uszpolewicz.

Nowa oferta zakładu pozwala na ubezpieczenie samochodu osobowego, terenowego lub vana mającego do 15 lat i wartego maksymalnie 100 tys. zł (z wyjątkiem aut firmowych i sprowadzonych z USA lub Kanady) na czas od 3 godzin do 30 dni. Ubezpieczenie kierowane jest do osób, które korzystają z auta kilka razy w roku – podczas wakacji, weekendów, ferii lub pożyczają samochód bliskim, a nie chcą płacić za AC przez cały rok. Produkt chroniący jak klasyczne autocasco działa w całej Europie z wyłączeniem Rosji, a w przypadku kradzieży – również Białorusi, Ukrainy i Mołdawii.

Wycena wartości składki dokonywana jest po zeskanowaniu kodu Aztec z dowodu rejestracyjnego. Uśredniona składka, którą można opłacić kartą, za 6 godzin ubezpieczenia w kraju dla 10 najpopularniejszych samochodów wyniesie od 27 do 38 zł, a za granicą – od 42 do 67 zł. Klient bezszkodowy zapłaci mniej, szkodowy – więcej. Sama polisa, OWU i niezbędne informacje są dostępne w aplikacji. Autocasco można rozszerzyć o assistance (m. in. auto zastępcze na 7 dni, holowanie po wypadku lub awarii do serwisu Avivy lub miejsca wskazanego do 200 km). Z poziomu aplikacji, którą można bezpłatnie pobrać z Google Play i AppStore, można też zgłosić szkodę.

Koncepcję ubezpieczenia na czas, aplikację TERAZ i model dystrybucji stworzył wewnętrzny zespół specjalistów w Avivie. Ubezpieczyciel liczy, że w sezonie wakacyjnym z oferty skorzysta co najmniej 100 tys. osób. Aviva pracuje także nad możliwością objęcia ubezpieczeniem także kierowców aut wynajmowanych.

Debiutowi nowej oferty towarzyszy rozpoczęta 18 czerwca kampania reklamowa. Obejmuje ona telewizję, radio, Spotify, VoD, outdoor (billboardy przy autostradach i drogach szybkiego ruchu), internet (m. in. strona www.teraz.pl) i media społecznościowe oraz współpracę z influencerami.  

– Stawiamy na komunikację, która w nieszablonowy, humorystyczny sposób opowiada o nowej marce i ubezpieczeniu. W spotach przedstawiamy historie osadzone w realnym świecie, ale z przymrużeniem oka. Dzięki temu chcemy wyróżnić się na rynku z naszą niestandardową ofertą – mówi Łukasz Wyrzykowski, senior brand manager Avivy.

Spoty reklamowe promujące Teraz by Aviva dostępne są na dedykowanym kanale w serwisie YouTube: https://www.youtube.com/.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

zapytaj o ubezpieczenie

nasi
partnerzy

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.