Niewiele polskich firm prowadzi świadomą politykę zarządzania ryzykiem. Podstawowym zagrożeniem dla naszych przedsiębiorstw jest wzrost konkurencji. Przy wyborze ubezpieczenia firmy znad Wisły coraz częściej polegają na opinii brokerów – to główne wnioski płynące z IV edycji raportu Aon Polska „Zarządzanie ryzykiem i ubezpieczeniami w firmach w Polsce”.
- Nasze badanie wyraźnie pokazuje, że firmy w Polsce wciąż w mniejszym stopniu zajmują się kwestiami związanymi z zarządzaniem ryzykiem, niż ma to miejsce w innych częściach Europy i świata. Globalnie 44% przedsiębiorstw zadeklarowało, że działa w tym zakresie według określonej polityki, natomiast kolejne 32% robi to częściowo. Można powiedzieć, że w Polsce niższa jest świadomość mechanizmów radzenia sobie zagrożeniami biznesowymi. W pierwszej kolejności zwraca się ponadto uwagę na nieco inne ryzyka – mówi Barbara Timofiejuk, Chief Commercial Officer Aon Polska.
Cały artykuł ukaże się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 25 z datą wydawniczą 21 czerwca.
AM