Aktualności

Allianz: Rozwój robotyki niesie za sobą korzyści, jak i zagrożenia

Rozpowszechnione zastosowanie sztucznej inteligencji (AI) przynosi wiele korzyści dla biznesu, m.in. zwiększoną wydajność, mniejszą powtarzalność wykonywanych zadań i lepsze doświadczenia klienta. Jednakże AI w niewłaściwych rękach może doprowadzić do zrównoważenia korzyści potencjalnymi zagrożeniami – wynika z najnowszego raportu Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) „Rozwój sztucznej inteligencji: perspektywy na przyszłość i pojawiające się ryzyka”.

– Sztuczna inteligencja pociąga za sobą potencjalne korzyści i ryzyka w wielu obszarach: ekonomicznym, politycznym, mobilnym, zdrowotnym, obronnym i środowiskowym. Niezbędne będą aktywne strategie zarządzania ryzykiem, które zmaksymalizują zyski netto pełnego wprowadzenia zaawansowanych aplikacji sztucznej inteligencji w społeczeństwie – mówi Michael Bruch, dyrektor Nowych Trendów AGCS.


Jednak wszystkie potencjalne korzyści pociągają ze sobą także ryzyka. Ryzyka cybernetyczne, które według Barometru Ryzyk Allianz 2018 są jednymi z największych ryzyk dla biznesu, ukazują dwa różne oblicza nowych technologii, takich jak sztuczna inteligencja. Napędzane sztuczną inteligencją oprogramowanie może zmniejszać ryzyko cybernetyczne firm, w większym stopniu wykrywając ataki, ale może także zwiększyć to ryzyko, jeśli hakerzy będą w stanie przejąć kontrolę nad systemami, urządzeniami czy pojazdami.

Branża ubezpieczeniowa, która ma do czynienia z licznymi danymi i powtarzającymi się procesami, jest jednym z pierwszych sektorów wprowadzających samouczenie się maszyn. – Sztuczna inteligencja ma olbrzymi potencjał, by usprawnić łańcuch jakości ubezpieczeń. Na początku pomoże zautomatyzować procesy ubezpieczeń, zapewniając klientom wyższy poziom usług. Polisy można wystawiać szybciej i bardziej efektywnie, to samo tyczy się rozpatrywania roszczeń – wyjaśnia Michael Bruch.
Usprawniając analizę danych, sztuczna inteligencja pozwoli także ubezpieczycielom i ich klientom lepiej zrozumieć ryzyka, by móc je skuteczniej redukować przy jednoczesnym opracowywaniu nowych rozwiązań.

Cały artykuł ukaże się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 15 z datą wydawniczą 9 kwietnia.
AM

nasi
partnerzy

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.