Pierwsze trzy miesiące tego roku były udanym okresem dla polskiego biznesu Aegon. Między innymi za sprawą wyraźnej poprawy rentowności finansowej towarzystwa życiowego grupy.
– Cieszy nas udany początek roku i wyraźna poprawa wyników po I kwartale. Dobre wyniki finansowe w połączeniu z silnym zapleczem kapitałowym stanowią dobrą podstawę do dalszego rozwoju spółek Aegon na polskim rynku. Dla naszych klientów jest to też gwarancja stabilności i realizacji złożonych obietnic – mówi Michael Müller, członek zarządu Aegon TUnŻ odpowiedzialny za finanse.
W pierwszym kwartale 2016 roku Aegon TUnŻ, razem ze swoim oddziałem w Rumunii, wypracowało zysk netto na poziomie 9,38 mln zł. Był to rezultat wyraźnie lepszy od odnotowanego w analogicznym okresie ubiegłego roku (-50,3 mln zł). Poprawie uległ także wynik techniczny, który osiągnął wartość 8,92 mln zł. Rok wcześniej towarzystwo odnotowało stratę na poziomie 46,37 mln zł. Przez 3 miesiące Aegon TUnŻ wypłacił 163,41 mln zł odszkodowań i świadczeń – ponad czterokrotnie mniej niż rok wcześniej (725,66 mln zł) Kwartalny przypis składki brutto spółki życiowej wyniósł 113,6 mln zł – prawie trzykrotnie mniej niż na dzień 31 marca 2015 r.(315,68 mln zł).
Aegon TUnŻ na koniec I kwartału zarządzał aktywami o wartości 3,3 mld złotych. Natomiast wskaźnik pokrycia kapitałowego Solvency II w przypadku Aegon TUnŻ wynosi 336% i jest jednym z najwyższych wśród firm z sektora ubezpieczeniowego w Polsce.
– Misją Aegon jest pomoc klientom w zabezpieczaniu ich przyszłości finansowej. Dlatego chcemy oferować produkty nie tylko zgodne z wytycznymi i regulacjami, ale i odpowiadające zmieniającym się potrzebom klientów. Naszym celem jest rozwój w segmencie tradycyjnych produktów ubezpieczeniowych – mówi Michael Müller.
Aegon dokonał zmian w ofercie produktowej, wprowadzając m.in. Aegon Program Finansowania Studiów+, polisę umożliwiającą regularne gromadzenie kapitału na edukację dzieci. – Badania przeprowadzone w związku z uruchomieniem programu Rodzina 500+ pokazują, że część rodziców, którzy z niego skorzystają, chce przeznaczyć środki na budowanie finansowej przyszłości swoich dzieci. Potencjał rynku z tym związany jest duży i mamy nadzieję, że spora grupa klientów zdecyduje się właśnie na polisy posagowe – tłumaczy Michael Müller.
Firma rozwija też działalność w segmencie ubezpieczeń majątkowych, np. ubezpieczeń domów i mieszkań, NNW oraz OC w życiu prywatnym. Z produktów tych skorzystało już ponad 16 tys. klientów.
Na dobre wyniki Aegon Polska wynik wpłynął też zysk wypracowany przez Aegon PTE. Na koniec I kwartału zarządzany przez spółkę fundusz emerytalny Aegon OFE miał 919 tys. członków, a wartość aktywów funduszu netto wyniosła 5,97 mld zł. Zysk netto Aegon PTE po I kwartale wyniósł 3,2 mln zł.
AM, news@gu.com.pl
(źródło: Aegon)