Aktualności

Rynek ubezpieczeń: Pramerica stanie się Unum Życie

Pramerica Życie pod marką nowego właściciela, Grupy Unum*, chce zwiększyć swój udział w polskim rynku. Na razie jest to zaledwie nieco ponad 1%, jednak ubezpieczyciel może się pochwalić wysoką zyskownością i wieloletnim utrzymaniem portfela. Towarzystwo rozpocznie działalność pod nazwą Unum Życie TUiR natychmiast po uzyskaniu zgody KNF, co z dużym prawdopodobieństwem nastąpi pod koniec roku. Unum od dawna szukało możliwości wejścia na polski rynek. Odpowiednią okazją stało się wyjście amerykańskiego Prudentiala (poprzedniego właściciela Prameriki) ze wszystkich krajów europejskich. Na decyzję o wyborze tej konkretnej spółki wpłynęła jej nienaganna reputacja, wysokie standardy sprzedażowe i obsługowe oraz dobry wynik finansowy. Na swoich macierzystych rynkach Unum specjalizuje się w ubezpieczeniach grupowych. Oprócz produktów ochronnych, oferuje również ubezpieczenia zdrowotne, stomatologiczne, okulistyczne, wypadkowe czy od niezdolności do pracy. Głównym kanałem sprzedaży są brokerzy, w Stanach posiada jednak także wyspecjalizowaną sieć agencyjną liczącą 6 tys. sprzedawców. Peter O’Donnell, członek zarządu Unum, prezes i dyrektor generalny Unum UK oraz członek rady nadzorczej polskiej spółki deklaruje, że również w Polsce Unum chce mocniej zaistnieć w obszarze ubezpieczeń grupowych. – Zdajemy sobie sprawę, że trudnym do pobicia liderem jest PZU, mamy jednak szereg ciekawych rozwiązań nieznanych jeszcze na polskim rynku i zaproponujemy polskim pracodawcom i pracownikom interesujące programy grupowe. Aneta Podyma-Milczarek, prezes polskiej spółki zapowiedziała, że rewolucji nie będzie. Zachowane zostaną bardzo wysokie standardy przy rekrutacji i zarządzaniu siecią sprzedaży oraz nacisk na ponadrynkową ofertę produktową. Firma planuje istotnie przyśpieszyć digitalizację oraz zainwestować w technologię. Peter O’Donnell zadeklarował, że w najbliższym czasie Unum nie planuje kolejnych przejęć na polskim rynku, ale w dłuższym okresie nie jest to wykluczone. – W pierwszym rzędzie stawiamy na organiczny wzrost. Widzimy w Polsce ogromny potencjał. Klasa średnia rozwija się, a zapotrzebowanie na ochronę i bezpieczeństwo finansowe rośnie. To dobry klimat do rozwoju ubezpieczeń na życie - dodał. Aneta Podyma-Milczarek dodała, że rozważane jest powołanie towarzystwa majątkowego, co pozwoliłoby na wprowadzenie do oferty innych produktów z bogatej oferty Unum, takich jak ubezpieczenia zdrowotne czy szpitalne. *** *http://www.gu.com.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=67296:rynek-ubezpiecze-grupa-unum-zamkna-zakup-pramerica-ycie-&catid=107:rynek-ubezpiecze&Itemid=106
(AW, AM,  źródło: gu.com.pl)

zapytaj o ubezpieczenie

nasi
partnerzy

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.