Aktualności

Ergo Hestia ponownie ze Złotym Zderzakiem

1 grudnia w Warszawie po raz dziesiąty odbyło się spotkanie dotyczące likwidacji szkód komunikacyjnych – Dyskusyjne Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych organizowane przez Polską Izbę Motoryzacji. W trakcie spotkania ogłoszono wyniki Ogólnopolskiego Badania Satysfakcji Serwisów Samochodowych ze współpracy z Towarzystwami Ubezpieczeniowymi. Na ich podstawie przyznano nagrodę Złotego Zderzaka, którą podobnie jak w 2014 roku otrzymało STU Ergo Hestia.

Badanie pozwala porównać jakość procesów likwidacji szkód oferowany przez wszystkich ubezpieczycieli. W tym roku patronat nad badaniem przeprowadzonym przez PIM przy współpracy z renomowaną firmą badawczą Indicator objęła Rzecznik Finansowy, Aleksandra Wiktorow.

– W tym roku cieszę się podwójnie z otrzymania nagrody, ponieważ wygrana w tym badaniu po raz drugi z rzędu pokazuje naszą konsekwencję w utrzymywaniu najwyższego standardu ochrony – podkreśla Kazimierz Majdański, dyrektor Biura Likwidacji Szkód Ergo Hestii.

- Jak mocno przekłada się to również na zadowolenie naszych partnerów biznesowych, jakimi są serwisy naprawcze, pokazuje zdecydowany wzrost średniej wartości ocen z poziomu 3,4 w ubiegłym roku do blisko 4 w tegorocznej ankiecie. Jestem przekonany, że ta gwarancja wysokojakościowej obsługi potwierdzona nagrodą „Złoty Zderzak” nie pozostanie niezauważona przez klientów i  przełoży się na wzrost sprzedaży naszych ubezpieczeń – dodaje. Ekspert uzupełnił, że od 1 kwietnia, a więc od momentu, w którym ubezpieczyciele wdrożyli system Bezpośredniej Likwidacji Szkód w modelu opracowanym w Polskiej Izbie Ubezpieczeń, klienci zgłosili ponad 23 tysiące szkód w ramach BLS, z czego co piąta zgłoszona została do Ergo Hestii.

Jak punktowały zakłady…Zdobycie Złotego Zderzaka zapewniła STU Ergo Hestia średnia ocena na poziomie 3,923 pkt. (3,41 pkt. w 2014 r.), na drugim miejscu, tak jak i przed rokiem, znalazło się TUiR Allianz z oceną 3,919 pkt. (3,26 pkt. w rok wcześniej). Trzecie miejsce zajęło PZU SA z wynikiem na poziomie 3,8 pkt. (2,94 pkt. przed rokiem). Skala ocen wynosiła od 1 do 5, gdzie jeden było oceną najniższą, a pięć najwyższą. Łącznie oceniano 20 firm ubezpieczeniowych (w kol. alfabetycznej): Allianz, Aviva, AXA, Benefia, BRE Ubezpieczenia, Compensa, Concordia, Ergo Hestia, Generali, Gothaer, InterRisk, Liberty Ubezpieczenia, Link4, MTU, Proama, PZU SA, TUW TUW, TUW TUZ, UNIQA, Warta.

…a jak oceniały warsztatyJak przyznała PIM, w tym roku ankietowane warsztaty naprawcze (autoryzowane i nieautoryzowane) zachowały spory dystans do wystawiania wysokich not firmom ubezpieczeniowym. W tegorocznej edycji oceniane były między innymi: ogólna jakość, poziom kompetencji pracowników, sprawność likwidacji, prawidłowość wypłat, stosowanie najwyższej jakości części zamiennych, uznawanie stawek, dostępność samochodu zastępczego oraz skargi, odwołania i pozwy.

Zdecydowanie słabiej niż przed rokiem warsztaty oceniły rozliczenia kosztów wynajmu samochodu zastępczego. Średnia w tym pytaniu nie przekroczyła w tym roku 2,79 pkt. (3,2 pkt. w 2014 r.).

W tegorocznej edycji autorzy badania dodatkowo zapytali ankietowanych o wskazanie trzech najważniejszych problemów, z jakimi muszą się zmierzyć. Zarówno autoryzowane, jak i nieautoryzowane warsztaty najczęściej wskazywały relacje z firmami ubezpieczeniowymi – odpowiednio 88% i 72% wskazań.

150 gości ForumW tegorocznym X Dyskusyjnym Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych udział wzięło ponad 150 przedstawicieli towarzystw ubezpieczeniowych oraz serwisów blacharsko-lakierniczych, a także reprezentantów Rzecznika Finansowego, Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego i Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego. Podczas spotkania poruszano takie kwestie, jak m.in. wytyczne KNF a rynek warsztatów, ustalanie i weryfikacja wysokości kosztów naprawy w procesie likwidacji szkody komunikacyjnej, aspekt kierowalności szkód w procesie napraw powypadkowych na przykładzie doświadczeń Europy Zachodniej oraz gwarancji i rękojmi warsztatu za zamontowane części, w tym naprawę powypadkową.
AM, news@gu.com.pl
(źródło: PIM, Ergo Hestia)

zapytaj o ubezpieczenie

nasi
partnerzy

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.